 |
|
| |
| Autor |
Mesaj |
Spliffu Pasionat

Data înscrierii: 26/Noi/2010 Mesaje: 136 Locație: Bwukale
|
Trimis: Mar Apr 05, 2011 11:29 pm Titlul subiectului: Baterie deep cycle vs baterie normala |
|
|
Va salut domnilor, in primul rand sper ca am postat unde trebuie... dar haideti sa intru in problema sa nu pierdem timpul:)
Se da configuratia urmatoare, amplificator pioneer gm-5200t in punte la 1x380w la 4 ohm, subwoofer jbl gt5-1204bp bandpas 275w plus cabluri de 50mm2 si un condensator hollywood de 6f. Toate acestea pe un logan 1.4 cu baterie pe calciu rombat de 60ah.
Probleme au fost inca din prima zi cand am montat sculele, pe atunci pe niste cabluri de 20mm2 si fara condensator, palpaiau luminile, lucru care ma enerva si inca ma everveaza la culme, am zis ca o fi de la cabluri, le-am schimbat si la fel, inclusiv condensator.
La aproximativ 2 zile dupa ce am montat cablurile si condensatorul, n-am mers cu masina in timpul ala dar dupa ce le-am pus am testat si inca palpaia lumina, ce-i drept fluctuatii mai mici ca inainte, surpriza cea mare, cand plec, dau volum 20 si ioc bas, parca nici nu aveam subwoofer. Zic stai ca e ceva iesit pe undeva, am verificat rca-urile, alimentarea, mufele pe borne, totul e fixat in papuci de cupru cositorit ca la carte tot, verificat si rasverificat, am scazut volumul usor pana pe la un 7-8 si alta surpriza, bas-ul se auzea cum trebuia, cum treceam de volum 10 se taia bas-ul instantaneu. Bun, asta pana acum 1 zi cam asa, cand la nici-un volum, subwooferul parca e mort, nimic nimic, iar primul gand a fost ca acel condensator trage constant din baterie, dar nu e asa, dupa ce opresc motorul la vreo 30 de sec se stinge condensatorul.
Am bagat bateria pe redresor, cam 1 zi am tinut-o, o pun pe masina si incep asa cu volum usor de 2-3 in sus, pana pe la 17 cand iar s-a taiat basu, a stat totusi cam 1 min dupa care iar cum saream de volum 7-8 iar se taia basu, adica 1 zi pe redresor si atat a fost in stare 1 min la volum 17 ....
Am testat si direct fara condensator, deja fara ala parca dau sa se stinga farurile. Oricum, la orice volum, voltajul indicat pe condensatorul e de minim 14, adica oscileaza, 14, 14,1, 14,2, ce sa cred din asta, are tensiune dar nu are amperaj suficient?
Totusi, masina inca porneste, insa se observa clar ca are ceva probleme la pornire dar fiind benzina, nu are nevoie ca aceasi putere ca un diesel, cred ca daca era diesel nu mai pornea deloc.
Ce sa zic, e posibil sa fie si bateria veche pentru ca din 2008 pana acum s-au facut 25000km si ma gandesc ca asa statuta s-a descarcat si a fost de la inceput cam dusa ... oricum, m-a tinut cam 3-4 luni, de cand am montat sculele.
O sa trec la ceva mai mare, dar pe viitor, nu ceva exagerat, decat ceva o idee mai puternic.
Si acum vine intrebarea, merita sa pun un deep cycle sau sa iau tot o baterie normala?
Ma gandesc sa nu iau una normala si s-o dat gata in 3-4 luni si dupa aia sa ma oftic ca n-am luat un deep cycle. Si legat si de astea deep cycle, cat ar fi suficient la ce am eu? Si daca pot sa iau ceva normal, ce sa iau?
Apreciez orice parere avizata
Daca am omis ceva, va rog, intrebati:) _________________ I stay alert and shoot first. |
|
| Sus |
|
 |
mgm2000ro Priceput

Data înscrierii: 11/Iul/2007 Mesaje: 545
|
Trimis: Mar Apr 05, 2011 11:41 pm Titlul subiectului: ! |
|
|
Invarte demarorul repede la pornire? daca da = baterie buna !
Se taie basul poate = amplif in protectie din diverse motive, impedanta prea joasa, lipsa de curent= caderi de tensiune, pe conectori(ai luat aiurea +sau -) sau siguranta nestransa.
Inainte de a cumpara orice baterie, fa o proba cu o alta baterie de imprumut ca sa nu dai banii degeaba pe ea! _________________
 |
|
| Sus |
|
 |
Spliffu Pasionat

Data înscrierii: 26/Noi/2010 Mesaje: 136 Locație: Bwukale
|
Trimis: Mar Apr 05, 2011 11:58 pm Titlul subiectului: |
|
|
Exact asta fac maine, test cu alta baterie sa fiu 100% sigur ca e bateria.
Demarorul invarte ca in prima zi, e o diferenta de 10% sa zic asa procentual, adica foarte mica, insesizabila daca nu cunosti masina.
Singura difertenta clar sesizabila este la pornire la ralanti, de obicei statea pe la 1100-1200 rpm timp de 30 de sec, acum cateodata pleaca si la 1000, ceea ce nu se intampla niciodata indiferent de vreme.
Plus tras direct de pe baterie iar minus de pe bara care e la jumate la bancheta din spate, plus ca am testat inainte cu plusul de la amplificator si bec pe minus, totul ok.
Dupa ce le-am montat am bagat o proba si totul a mers brici.
In alea 2 zile dupa ce le-am montat ma gandesc sa nu se fi intamplat ceva, dar nu a fost nici frig afara nici nimic, asta aprox acum 1 sapt maxim. _________________ I stay alert and shoot first. |
|
| Sus |
|
 |
light_man Pasionat
Data înscrierii: 12/Mai/2009 Mesaje: 151
|
Trimis: Dum Iul 24, 2011 7:28 pm Titlul subiectului: |
|
|
ia scoate tu condensatorul din ecuatie....presimt ca ala e baiul. patit chestia asta recent chiar, cu un cond de 1f, pus pe un pegeout 206.
fara el, singura limitare era impedante de 2 ohmi a difuzorului, care la forje serioase baga ampliful in protectie... |
|
| Sus |
|
 |
Spliffu Pasionat

Data înscrierii: 26/Noi/2010 Mesaje: 136 Locație: Bwukale
|
Trimis: Sâm Iul 30, 2011 4:48 pm Titlul subiectului: |
|
|
Am rezolvat demult problema.
Era difuzorul ars, impropriu spus ars, cand l-am masurat era la 1 ohm.
L-am rebobinat la Claudiu urban, a functionat impecabil, s-a vandut, inca functioneaza impecabil  _________________ I stay alert and shoot first. |
|
| Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
|
|