|
Autor |
Mesaj |
keddy_net Priceput
Data înscrierii: 27/Oct/2007 Mesaje: 482 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum Mar 14, 2010 4:27 pm Titlul subiectului: condesator sau o baterie in plus? |
|
|
salut am un wofer alpine type r de 12' si un amplificator magnat rx44 de 2x325w la 4 ohm conectata la wofer, am o masina dacia super nova
am doua baterii ambele de 65Ah pe calciu, ce este mai bine pt motor alternator si toata instalatia masinii sa am doua baterii legate intre ele sau sa am o baterie si sa-i cumpar un condensator?
bateriile sunt bune, nu sunt obosite, si daca e ok sa le pun, poate imi dati si ceva idei cum sa le leg, cum sa pun sigurantele etc
salut |
|
Sus |
|
 |
ekofresh Pasionat
Data înscrierii: 28/Dec/2009 Mesaje: 154 Locație: bucuresti
|
Trimis: Dum Mar 14, 2010 10:05 pm Titlul subiectului: |
|
|
condensatorul e bun atunci cand folosesti amplificator, inmagazineaza curentul spre a-l trimite catre amplificator, practic face o treaba asemanatoare unei baterii, pe langa asta reduce/elimina distorsiunile statiei datorate curentului instantaneu insuficient. Condensatorul se alege in functie de puterea amplificatorului ceva de genu', 0,1farad/100wrms.
Bine ar fi sa ai cabluri cat mai groase si o baterie de ~65-70ah, in felul asta nu e chiar necesar condensatorul, adica sunt destui care au pe o baterie, sw si statie si merg fara probleme. Nu trebuie sa asculti muzica cu motorul oprit, pt ca vei ramane fara baterie, in cazul asta nu te va ajuta nici condensatorul pt ca el se incarca de la baterie.
Cat despre 2 baterii, nu stiu daca are rost sa te complici asa, cineva mai priceput sper sa iti de-a un raspuns in legatura cu ele. As zice ca inainte sa faci asta, sa treci pe la un service unde sa iti verifice bateria, alternatorul si sa vezi si ce consum ai dupa montarea componentelor. |
|
Sus |
|
 |
keddy_net Priceput
Data înscrierii: 27/Oct/2007 Mesaje: 482 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum Mar 14, 2010 10:29 pm Titlul subiectului: |
|
|
deci nu se pune problema unei magazii de curent dintr-o baterie cu cea dintr-un condensator deci sa inteleg ca e mult mai buna o baterie in plus.
cabluri am kitul ala de la dietz de 20mm^2 sau 25mm^2 singurul lucru de care ma tem este: alternatorul o sa fie suprasolicitat sa incarce cele doua baterii?
ideea e ca daca vreau sa acult o melodie cu motorul oprit nu vreau sa am emotii ca nu imi va porni....
a2a baterie vreau sa o pun in porbagaj, o sa trag fir direct din plusul din capota pana in plusul bateriei din porbagaj, siguranta din kit de amplificator unde sa o pun? la motor sau in porbagaj? sau ar fi necesare doua sigurante? minusul bateriei din porbagaj il voi lega pe caroserie. Alimentarea amplificatorului, minusul adica, il voi lega direct pe bateria din porbagaj sau tot de pe caroserie?
repet, va fi afectata instalatia electrica a masinii? calculatorul, alternatorul toate vor fi suprasolicitate? sau dimpotriva vor lucra mai bine ca scad fluctuatiile din suturile de bas?
salut |
|
Sus |
|
 |
leone Priceput
Data înscrierii: 27/Feb/2007 Mesaje: 605 Locație: Brasov
|
Trimis: Dum Mar 14, 2010 10:53 pm Titlul subiectului: |
|
|
La puterea aia nu ai nevoie nici de a doua baterie nici de condensator.O baterie noua/buna si neaparat un cablu de alimentare 0awg(50mm2) e tot ce ai nevoie |
|
Sus |
|
 |
Pigoo Utilizator pe cale de disparitie

Data înscrierii: 08/Oct/2008 Mesaje: 1625 Locație: Constanta
|
Trimis: Dum Mar 14, 2010 11:17 pm Titlul subiectului: |
|
|
sustin afirmatia de mai sus . o baterie e deajuns .
ai probleme cu curentul ?
daca nu .. atunci inseamna ca n-ai ce face cu banii  |
|
Sus |
|
 |
keddy_net Priceput
Data înscrierii: 27/Oct/2007 Mesaje: 482 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar Mar 16, 2010 1:33 am Titlul subiectului: |
|
|
nu e vb ca nu am ce face cu banii pur si simplu am o baterie in plus acasa, pe masina am un bosch de 55Ah de 4 ani, si in casa mai am un zapp de 64Ah care sta degeaba si am inteles ca daca nu e folosita se sulfateaza in timp, si in felul asta ma gandesc sa o fac utila
turatia imi scade in continuu cum trage un sut de bass, motorul da sa moara si are fluctuatii de la suturile de bass apar vibratiile din cauza motorului care da sa moara
mi-a spus un tip ca daca mai pun o baterie va trebui sa am doua alternatoare ca bateriile se vor descarca si alternatorul va incarca ca si cum ar fi una singura, si vor fi la un nivel scazut bateriile, niciodata nu vor fi incarcate la maxim....e adevarat? |
|
Sus |
|
 |
Pigoo Utilizator pe cale de disparitie

Data înscrierii: 08/Oct/2008 Mesaje: 1625 Locație: Constanta
|
Trimis: Mar Mar 16, 2010 4:27 am Titlul subiectului: |
|
|
schimba boschu cu zapp-u , 4 ani e destul de mult , iar 55ah e destul de putin . |
|
Sus |
|
 |
niq Audiofil

Data înscrierii: 30/Ian/2007 Mesaje: 907 Locație: in masina, inconjurat de boxe...
|
Trimis: Mar Mar 16, 2010 8:40 am Titlul subiectului: |
|
|
2 alternatoare??? asta n-am mai auzit-o
ia explica-mi si mie cum pui tu 2 alternatoare ca eu nu-mi dau seama.
o baterie o mai bagi in portbagaj... da' inca un alternator ? da, un alternator mai mare, poate... da' inca unul.....  _________________ vand nokia 6500 classic negru si Samsung Star alb... si nokia 1208 negru... si acvariu  |
|
Sus |
|
 |
Pigoo Utilizator pe cale de disparitie

Data înscrierii: 08/Oct/2008 Mesaje: 1625 Locație: Constanta
|
Trimis: Mar Mar 16, 2010 10:45 am Titlul subiectului: |
|
|
hai dao incolo, n-ai vazut masini cu 2-3 alternatoare?
mai documenteaza-te . |
|
Sus |
|
 |
Body28 Audiofil

Data înscrierii: 08/Iul/2008 Mesaje: 861 Locație: Panciu/now Iasi
|
|
Sus |
|
 |
blacired Priceput
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Mesaje: 269
|
Trimis: Mar Mar 16, 2010 12:34 pm Titlul subiectului: |
|
|
Pai da, nu degeaba are vibrok(ch)enul fulia...  |
|
Sus |
|
 |
niq Audiofil

Data înscrierii: 30/Ian/2007 Mesaje: 907 Locație: in masina, inconjurat de boxe...
|
Trimis: Mar Mar 16, 2010 1:36 pm Titlul subiectului: |
|
|
fie ca voi....  _________________ vand nokia 6500 classic negru si Samsung Star alb... si nokia 1208 negru... si acvariu  |
|
Sus |
|
 |
Cosi_ms
Data înscrierii: 12/Iun/2007 Mesaje: 21 Locație: Tirgu Mures
|
Trimis: Vin Mar 26, 2010 9:12 pm Titlul subiectului: |
|
|
sunt si in ro masini cu 2 alternatoare si crede-ma k nu e usor sa il pui pe al doilea...nu merita decat daca ai de incarcat ceva mai mult de o simpla baterie sau daca vrei sa asculti muzica foarte tare cu motorul pornit fara sa iti ia curent din baterii deci in esenta daca ai un sistem nu foarte tare nu are rost sa faci atat de multe modificari incat sa legi si al doilea alternator...inca ceva...sa nu incerci sa le legi in paralel pe ambele decat daca sunt identice si incarca identic!!! |
|
Sus |
|
 |
keddy_net Priceput
Data înscrierii: 27/Oct/2007 Mesaje: 482 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi Apr 08, 2010 11:20 am Titlul subiectului: |
|
|
imediat cum am pus ultimul post aici am pus a2a baterie in porbagaj: toate bune si frumoase nici o problema.
dupa o saptamana deconectez bateriile si incerc sa le incarc on mod individual pe redresor. Bateria bosch care era la motor puneam redresorul pe ea ajungea instant la 14.4 si incepea sa fiarba si abea aprindeam 2 faruri si murea ce sa mai spun de dat la automat, iar cealalta zapp era plina si nu avea nici un stress functiona perfect.
sunt student la fac de instalatii si m-am dus la profesorul de instalatii electrice sa cer o explicatie si mi-a spus ca fiind o baterie mai mica si una mai mare, in momentul in care opream motorul bateria aia mare o descarca pe cea mica, bateria mare nepatind nimic, chiar daca era plina ea tot o descarca pe aia mica pt ca era un circuit inchis care functiona tot timpul in care masina era oprita. L-am intrebat daca se intampla la fel daca erau si 2 baterii la fel adica doua de 64Ah si a zis ca da ca se descarcau una pe cealalta de data asta, si ca daca mai pun 2 baterii sa caut un releu ceva astfel incat cand opresc motorul sa intrerupa contactul dintre ele. Si atunci de ce ti-ai mai pune 2 baterii.....
Deci daca mai auziti pe cineva cu o chestie tampita ca mine sa puna 2 baterii, sfatuitil ca o sa strice baetriile sau cel putin una dintre ele, daca nu se informeaza mai bine inainte cum sa le conecteze.
Salut! |
|
Sus |
|
 |
newuser
Data înscrierii: 02/Mai/2010 Mesaje: 2
|
Trimis: Dum Mai 02, 2010 8:55 pm Titlul subiectului: |
|
|
Hai ca nu trebuie sa dramatizezi atat de tare ceea ce a spus profesorul.
El intr-o oarecare masura are dreptate, dar trebuia sa ofere si o serie de explicatii logice.
In paralel se pot conecta doar baterii identice si cu trecut asemanator, as putea spune ca-i obligatoriu sa fie noi deoarece in timp sa capete aceiasi rezistenta interna.
In aplicatii industriale se folosesc frecvent baterii serie/paralel si se face incarcare individuala sau in comun in functie de posibilitatile tehnice.
Ce-i drept bateriile in oricare din aceste configuratii pot avea o viata redusa in functiile de ciclul incarcare/descarcare/tampon.
In aplicatiile auto nu cred ca-i fatala conectarea in paralel a doua baterii daca ele prezinta aceiasi rezistenta interna, curentul de autodescarcare al unei asemenea baterii poate fi de la cateva sute de uA pana la appx 5 mA, aspect care nu ar afecta atat de mult descarcarea in timpul inactivitatii, dar trebuie sa avem in vedere ca o baterie cu cat e mai mai uzata cu atat ii creste mai mult rezistenta interna.
In cazul tau s-a descarcat bateria care a avut rezistenta interna mai mare, s-a descarcat deoarece nu a mai permis incarcare deoarece incarcarcarea era limitata de bateria a carei rezistenta interna era mai mica.
Un aspect extrem de important il reprezinta cablurile de conexiune de la o baterie la alta, aceste cabluri trebuiesc cat mai scurte pentru a nu prezenta o rezistenta in plus... oricum cred ca in aplicatia ta ai folosit cabluri suficient de groase incat ceea ce spun acum sa nu fie prea relevant. |
|
Sus |
|
 |
|