 |
|
|
Autor |
Mesaj |
Mitrutz_21 Pasionat

Data înscrierii: 19/Feb/2010 Mesaje: 71
|
Trimis: Dum Mar 14, 2010 7:06 pm Titlul subiectului: intrebari despre insonorizare |
|
|
salut.........as vrea sa insonorizez portbagajul si usile dar bani nu prea sunt .....in schimb, as putea face rost de niste burete cofrat si m-am gandit sa pun in tot portbagajul si pe fetele usilor, dar am citit un topic in care scria ca pe usi se face condens.....in acelasi topic spunea ceva pe polyfoam (nu stiu exact ce este).....cu ce altceva as putea "insonoriza" usile? vata minerala, alt tip de burete?multumesc... |
|
Sus |
|
 |
otzy Audiofil

Data înscrierii: 14/Feb/2007 Mesaje: 1666 Locație: timisoara
|
Trimis: Dum Mar 14, 2010 10:57 pm Titlul subiectului: |
|
|
buretele cofrat elimina undele stationare, nu ajuta la insonorizare cum ar face dynamat sat standardplast
deci nu prea merge ce vrei tu. daca nu te ajuta banii mai bine stai cuminte si astepti pana ai  _________________ fac sport extrem cu dacia...cu ochii inchisi o calc, imi place senzatia |
|
Sus |
|
 |
Mitrutz_21 Pasionat

Data înscrierii: 19/Feb/2010 Mesaje: 71
|
Trimis: Lun Mar 15, 2010 6:34 pm Titlul subiectului: |
|
|
pai cred ca asa o sa si fac.......ma gandeam ca va ajuta totusi un pic, nu neaparat buretele cofrat dar si alte materiale mai ieftine asa........ce sa-i faci, daca nu sunt bani  |
|
Sus |
|
 |
niq Audiofil

Data înscrierii: 30/Ian/2007 Mesaje: 907 Locație: in masina, inconjurat de boxe...
|
Trimis: Mar Mar 16, 2010 9:21 am Titlul subiectului: |
|
|
si eu as fi interesat ce alte materiale as putea folosi inafara de cele profi... sunt sigur ca sunt o multime, si sunt si multi care au folosit altceva inafara de marci consacrate... _________________ vand nokia 6500 classic negru si Samsung Star alb... si nokia 1208 negru... si acvariu  |
|
Sus |
|
 |
Sharkky Audiofil

Data înscrierii: 11/Mar/2007 Mesaje: 1891 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar Mar 16, 2010 11:48 am Titlul subiectului: |
|
|
Pune mana si cauta ... GugĂŁl e plin, plus ca s-au discutat si pe alte forumuri ... |
|
Sus |
|
 |
niq Audiofil

Data înscrierii: 30/Ian/2007 Mesaje: 907 Locație: in masina, inconjurat de boxe...
|
Trimis: Mar Mar 16, 2010 1:31 pm Titlul subiectului: |
|
|
multumesc Sharkky, foarte util raspunsul tau ! _________________ vand nokia 6500 classic negru si Samsung Star alb... si nokia 1208 negru... si acvariu  |
|
Sus |
|
 |
niq Audiofil

Data înscrierii: 30/Ian/2007 Mesaje: 907 Locație: in masina, inconjurat de boxe...
|
Trimis: Mar Mar 16, 2010 2:24 pm Titlul subiectului: |
|
|
ok... acum serios:
Acest topic se refera deocamdata doar la consideratii teoretice, pentru a da o mana de ajutor celor care vor sa realizeze o astfel de operatie.
Insonorizarea se realizeaza pentru a reduce zgomotul produs din exterior (motor, rulare - amortizoare, cauciucuri etc. -) sau pentru a crea o "incinta acustica" mai buna pentru instalatia audio din habitaclu.
Zone de aplicarea insonorizarii
Din punctul de vedere al zonelor de insonorizare, se pare ca cea mai mare reducere a zgomotelor este data de insonorizarea podelei (si a tunelului central si a zonei de trecere a coloanei de esapament), apoi a compartimentului motor fata de habitaclu si a capotei acestuia, a oalelor rotilor, a usilor laterale, a panourilor laterale care nu fac parte din deschideri (adica nu sunt de la usi) si in sfarsit a portbagajului, inclusiv a usii portbagajului. Daca se doreste si mai exista resurse, se poate insonoriza si plafonul habitaclului.
In cazul in care insonorizarea are ca scop imbunatatirea sunetului sistemului audio, atunci prioritare sunt usile si portbagajul.
Produse de insonorizare
Din punctul de vedere al produselor de insonorizare, acestea sunt incadrate in mai multe categorii: folii bituminoase (sau bazate pe cauciuc), antifoane tip vopsea (pentru pensula, pistol de vopsit, sau la spray), spume izolatoare fonice, izolatoare fonice tip pasla, izolatoare fonice tip burete. Rezultate bune sunt obtinute prin combinarea mai multor metode, nu folosirea doar a uneia.
Foliile bituminoase sau bazate pe cauciuc (de tip cauciuc pe baza de Styrene-Butyadine - la dynamat) sunt de tip autoadeziv, cu sau fara folie de aluminiu pe partea neadeziva (pentru rezistenta superioara la caldura fiind astfel posibila utilizarea in compartimentul motor).Principiile mentionate de lucru a acestor folii sunt de absorbtie a vibratiilor din panou si transformarea lor in caldura - mentionate la dynamat - sau pur si simplu prin scaderea frecventei de rezonanta a panoului. Aceste folii bituminoase adauga si greutate panoului, reducand tendinta acestuia de a vibra (lucru folositor mai ales la usi, pe spatele fetelor de usa). Dintre cele specializate gasite prin Romania eu am aflat doar de dynamat si folii insonorizante de la firma Sprint2000. Insa exista si alternative mai ieftine. Astfel, foliile bituminoase folia cu aluminiu Alu-Band (de la DenBraven) (care nu este bazata pe cauciuc Styrene-Butyadine ci pe bitum si asfalt) Aceasta din urma este folosita la izolarea acoperisurilor, insa in esenta aceste folii au cam aceeasi compozitie ca cele specializate, doar ca incorporeaza mai mult asfalt pentru hidroizolatie, si sunt muuult mai ieftine (de cca. 5 ori), insa au o eficienta de cca 2 ori mai redusa decat foliile specializate. Daca se pune mocheta imediat peste aceste folii, este bine a se da foliile cu un praf ceva (talc etc.) astfel incat, daca aceste folii de la cadura mai curg, sa nu se lipeasca de mocheta. Aceste folii se aplica pe tabla in zona care se doreste a se insonoriza, iar pentru o aderenta superioara se pot inclazi in prealabil (la soare, cu lampa cu flacara, cu suflanta cu aer cald). De asemena este utila si inclzirea suprafetei suport (tabla) - fie cu un pistol cu aer cald sau foehn, fie la soare.
Antifoanele tip vopsea, de principiu cu continut mai mare de cauciuc/bitum, sunt (ar trebui) folosite in zonele mai dificil de insonorizat in alt mod, sau in care adaugarea de materiale suplimentare ar adauga prea multa greutate panoului respectiv. De regula, folosit pentru usi si adancituri iregulate. Sunt potrivite si pentru panouri de mari dimensiuni (podea, plafon) dar au tendinta de a murdari si necesita protejarea corespunzatoare a ferestrelor si interiorului masinii (tablou de bord etc).
Izolatori tip burete, simpli sau autoadezivi, disperseaza vibratiile, reducandu-le din energie. Acestia trebuie sa fie de tip "moale", cu celule mari, pentru a nu avea tendinta de a vibra.
Placile izolatoare tip polistiren extrudat au si ele capacitatea de a reduce zgomotele, dar au o utilizare mai redusa in autoturisme, si mai ales in zone care necesita rigiditate (pedalier sofer sau pasager)
Spumele izolatoare fonice. Eu nu stiu in Romania asa ceva. Dar, pentru a reduce vibratiile intre diferite panouri de tabla, se pot folosi cu brilo spumele poliuretanice, care in momentul in care expandeaza umplu golurile. Pot fi folosite si pentru a rotunji colturile prea ascutite, sau la oalele spate, la nervurile capotei motorului, la montantii caroseriei (fata, mijloc, spate) etc.
Atentie: spumele poliuretanice de constructii din comert au tendinta de a absorbi apa pe o perioada lunga. Utilizarea lor in spatii mai putin aerisite (praguri de ex) poate conduce la retinerea umiditatii in zona si amplificarea proceselor de oxidare a tablei
Izolatorii fonici tip pasla, dupa parerea mea cei mai eficienti (si ieftini), mai ales daca sunt folositi impreuna cu folii bituminoase, se pun sub mocheta. In afara de izolarea fonica, au un bun rezultat si ca izolare termica.
Mochetele. Desi nu pare, un rol in izolarea fonica o au si mochetele. Cu ceva timp in urma, pentru o izolare fonica suplimentara, se montau la masini (din fabrica) doua straturi de mocheta. De preferat mochetele pe suport cauciucat (au grad de absorbtie a sunetelor mai mare).
Alte folii insonorizante.
Se pot folosi cu succes si alte tipuri de folii insonorizante, precum cele de parchet, puse in mai multe straturi .
Consideratii privind zonele de insonorizare.
Compartimentul motor.
In general in compartimentul motor se regaseste insonorizantul de capota si insonorizantul dintre compartimentul motor si habitaclu.
Insonorizantul de capota are rolul de a reduce zgomotul transmis in afara, are si un oarece rol de a produce o incalzire lenta a capotei motorului (variatiile bruste de temperatura nu fac bine vopselei) si un oarecare rol de a rigidiza capota, eliminand din vibratiile acesteia, lucru datorat in mare parte si greutatii acestuia.
Insonorizantul dintre compartimentul motor si habitaclu, compartimentul motor, are rolul doar de insonorizant.
Habitaclu.
Insonorizantul din zona habitaclului este mai ales cel de pe podea, de pe peretele comun cu compartimentul motor (inclusiv sub bord), foliile bituminoase din usa si foliile de rupere a vibratiilor din stalpi. In general, in ultimul timp, este de tip burete (material care a inlocuit pasla in industria auto in acesty domeniu), dar ar fi util si aplicarea unui strat de folie bituminoasa sub acesti bureti insonorizant/pasla. La megane 2 de ex, acest strat de burete are cam 6-8 cm dupa estimarea mea ochiometrica (f. gros). Foliile bituminoase aplicate pe interiorul fetelor de usa ajuta la reducerea vibratiilor acestora, la insonorizare fata de zgomotele de afara si la cresterea greutatii usilor ceea ce duce la o inchidere mai placuta. Utile mai ales pentru imbunatatirea parametrilor difuzoarelor din usi.
Portbagaj.
Avand in vedere ca zgomotele din portbagaj nu sunt atat de intense transmise in habitaclu (berlina, logan nu si in cazul SLZ/DSN), eu as recomanda numai insonorizarea cu folii bituminoase, si mai putin cu alte metode (pasla, poate mocheta suplimentara) pe podeaua portbagajului si pe oalele rotilor, precum si pe interiorul aripilor spate. Nu trebuie ignorata nici usa portbagajului, pe care se poate pune atat folie bituminoasa, cat si pasla (ca la Laguna)
Preturi inatlnite de mine:
- Alu-Band, banda de 15 cm x 10 m = 1,5 mp, 15 Euro. Pentru o masina sunt necesare cam 3 - 4 buc, pentru o izolare completa (podea habitaclu, usi, portbagaj, compartiment motor)
- Folia bituminoasa pentru terase(fara ardezie) 1x10 m = 10 mp, cca 15 euro V2. V3 e ceva mai scump (grosime mai mare V2 - 2kg/mp, V3 - 3kg/mp)
- Dynamat (dynaliner), care este o folie bituminoasa cu al pe o parte de fapt - 1,372 x 0,813 m = 1,115 mp 60USD
- folie suport pentru parchet laminat cca 13 euro 1,1x50 m = 55 mp, grosime de 2 mm.
- pasla (in targ) 200 k lei metru (latime 2 metri) pasla mai subtire (cca 1 cm) sau 400 k lei metru (2 m latime) cea mai groasa (cca. 2-3 cm).
Alte materiale insonoriante auto mai se gasesc la noi (ce am depistat eu) la:
- Sprint 2001 - http://www.sprint2001.ro/Files/antifon.html . La sprint 2001 se gasesc doar folii bituminoase fonoabsorbante pentru uz auto, 40x50 cm = 0.2 mp, cca 5 euro cu TVA.
- 3m Romania, tot cu folii bituminoase fonoabsornbante. http://cms.3m.com/cms/RO/ro/0-229/kulerFD/view.jhtml . La ei nu am ajuns inca.
- Atlas trading au adus, cica, si materiale fonoabsorbante http://www.atlastrading.ro/matfon.html . Nu am reusit sa ajung la ei caci au fost in vacanta incepand cu craciunul pana pe 6 ian. 2005
- Minet S.A rm Valcea http://www.minet.ro/Ro/Produse/auto.htm. Nici de ei nu am reusit sa dau, fiind probabil tot in vacanta...
Mentionez ca articolul nu imi apartine, ci este luat de pe daciaclub.
este foarte detaliat si, zic eu, foarte util pentru noi "astia mai multi, care n-avem bani de dynamat". _________________ vand nokia 6500 classic negru si Samsung Star alb... si nokia 1208 negru... si acvariu  |
|
Sus |
|
 |
Sharkky Audiofil

Data înscrierii: 11/Mar/2007 Mesaje: 1891 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar Mar 16, 2010 2:45 pm Titlul subiectului: |
|
|
Vezi ca multi dacioti au turnat vopsea cauciucata pe podea si apoi au pus pasla ...
Nu trebuie sa fii ironic la raspunsul pe care ti l-am dat. Chestii de genul asta s-au tot discutat dar e greu sa cauti ...
Din atatea sisteme prezentate pana acum, nu ai putut trage o concluzie? Foarte multi si-au spus parerea despre materialele folosite la instalari ... |
|
Sus |
|
 |
niq Audiofil

Data înscrierii: 30/Ian/2007 Mesaje: 907 Locație: in masina, inconjurat de boxe...
|
Trimis: Mar Mar 16, 2010 3:17 pm Titlul subiectului: |
|
|
si inca un topic: http://www.loganclub.ro/forum/insonorizare_ce_ziceti-t907.html
Sharkky, scuza-ma, doar ca nu sunt singurul caruia ii e greu sa caute, si care probabil vrea sa stie mai multe lucruri. problema cu cautarea este ca fiecare zice: "da, am folosit dynamat. il recomand"
"da, am folosit vopsea cauciucata. o recomand."
etc, etc.
aici era ideea sa comparam materialele, cine ce a folosit, ce e mai bun pentru diferite locuri in masina, etc.
ca daca e sa cautam STP sau orice material, unii il recomanda, unii nu-l recomanda. dar era buna o comparatie intre ele, atat ca rezultate, cat si ca pret, cat si ca mod de aplicare si alte avantaje si dezavantaje.
cred ca pana la urma, si eu o sa raman la recomandarea din topicul de mai sus cu pasta brax pe deasupra.
apropo, Citat: | Vezi ca multi dacioti au turnat vopsea cauciucata pe podea si apoi au pus pasla ... | si tu esti daciot din cate imi aduc eu aminte... si ce vrei sa spui ? e bine ca au facut asta sau nu ? de ce ?
nu te supara pe mine, vorbesc in numele multora care nu stiu si vor sa afle. _________________ vand nokia 6500 classic negru si Samsung Star alb... si nokia 1208 negru... si acvariu  |
|
Sus |
|
 |
ssrli Audiofil

Data înscrierii: 18/Iul/2007 Mesaje: 2751 Locație: Cj-N
|
Trimis: Mar Mar 16, 2010 3:23 pm Titlul subiectului: |
|
|
Ordinea e asa :
Constrained layer dampening pentru a opri vibratiile structurilor (stp m1, dynamat extreme, second skin damplifier)
Burete cu celule inchise pentru decuplare
Bariera (material cu densitate MARE). _________________ Scoruri, nu povesti...
151.4 - Maxi 3000
148.2 - Mini 2000 |
|
Sus |
|
 |
Sharkky Audiofil

Data înscrierii: 11/Mar/2007 Mesaje: 1891 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar Mar 16, 2010 3:36 pm Titlul subiectului: |
|
|
Nu cred ca e cineva dispus sa probeze toate materialele ...
Astfel de teste sunt destul de complexe si chiar costisitoare ...
Gandeste-te ca trebuie sa ai fiecare material in parte si chiar masini asemanatoare pe care sa aplici materialul supus testului pentru a vedea exact cum se comporta.
Daca e sa alegem fix ce e mai ieftin, e posibil ca si rezultatul sa fie pe masura ...
Nu contest ca aluband-ul nu e bun, dar poate in numeroase straturi. Compozitia lui nu este asa densa ca a materialelor "dedicate". Sunt si materiale nededicate care au proprietati asemanatoare cu cele "brand".
STP de exemplu a inceput in a izola submarine si dupa aceea au facut din aceste materiale un brand ...
Arata-mi si mie cine nu a recomandat STP sau Dynamat ca si insonorizant... |
|
Sus |
|
 |
niq Audiofil

Data înscrierii: 30/Ian/2007 Mesaje: 907 Locație: in masina, inconjurat de boxe...
|
Trimis: Mar Mar 16, 2010 4:14 pm Titlul subiectului: |
|
|
si eu pot sa-ti recomand mercedesul ca masina.... dar sunt si altii care recomanda dacii, si isi fac treaba la fel de bine.
d-asta zic, un material scump normal ca e bun, si normal ca toata lumea il recomanda. dar sunt si alte materiale care isi fac treaba. si asta incercam si noi sa aflam. _________________ vand nokia 6500 classic negru si Samsung Star alb... si nokia 1208 negru... si acvariu  |
|
Sus |
|
 |
niq Audiofil

Data înscrierii: 30/Ian/2007 Mesaje: 907 Locație: in masina, inconjurat de boxe...
|
Trimis: Mie Mar 17, 2010 9:55 am Titlul subiectului: |
|
|
ca sa revenim on topic: Hushmat Bulk Pack A500 ( http://www.be-loud.ro/produse/Accesorii_instalare/Insonorizare/Hushmat/Bulk_Pack_A500/ ) imi pare interesant, dar nu am gasit pe nicaieri ce grosime are. stie cineva ? ei spun ca ajunge la o masina... eu ma gandesc ca la usi inca putin burete si niste pasta brax, pe podea Aluband... si-ar face treaba, nu ? _________________ vand nokia 6500 classic negru si Samsung Star alb... si nokia 1208 negru... si acvariu  |
|
Sus |
|
 |
o&g Audiofil

Data înscrierii: 12/Aug/2006 Mesaje: 2761 Locație: alba-iulia
|
Trimis: Mie Mar 17, 2010 10:07 am Titlul subiectului: |
|
|
are cam 2mm grosime.
am eu pachetul ala de la husmat, dar nu am avut timp sa ma apuc de lipit...
in curand sper sa imi fac
aluband e cam degeaba...adica daca nu pui macar 5 straturi pe posea nu o sa vezi nici o diferenta, cat de mica... si pe langa asta dureaza o vesnicie pana il aplici avand in vedere latimea alubandului (din cate am vazut nu exista rola mai lata de 10 cm) _________________ SERVICE statii emisie receptie si antene, calibrari, vanzari accesorii 0788.879.589 (Alba Iulia) |
|
Sus |
|
 |
ssrli Audiofil

Data înscrierii: 18/Iul/2007 Mesaje: 2751 Locație: Cj-N
|
Trimis: Mie Mar 17, 2010 10:30 am Titlul subiectului: |
|
|
Ce e interesant la materialul respectiv ?
Faptul ca e aproape dublu ca pret fata de M1 si probabil mai slab ? _________________ Scoruri, nu povesti...
151.4 - Maxi 3000
148.2 - Mini 2000 |
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum You can attach files in this forum You can download files in this forum
|
|