|
Autor |
Mesaj |
asus Consultant Be loud!


Data înscrierii: 01/Aug/2006 Mesaje: 2144 Locație: sibiu
|
Trimis: Vin Sep 22, 2006 12:42 pm Titlul subiectului: legat de condensator |
|
|
daca tot am venit cu ideea, sa-ncep cu o intrebare. toata lumea isi da cu parerea, dar nimeni nu e de acord, exact, de la ce putere rms e indicat condensator, in functie de ce factori (alternator, baterie de x Ah), si 1F si-ar atinge limita pe la cati W rms? |
|
Sus |
|
 |
mihai Site Admin
Data înscrierii: 27/Iun/2006 Mesaje: 1952
|
Trimis: Vin Sep 22, 2006 1:29 pm Titlul subiectului: |
|
|
Ce pot sa spun eu din experienta mea de pana acum:
Necesitatea condensatorului nu apare neaparat in functie de Watii amplificatoarelor... treaba depinde foarte mult de masina, de alternator, de capacitatea si performanta bateriei...
Cand incepe sa clipeasca plafoniera e semn clar ca ceva nu e in regula. Daca se intampla si la volum mediu sau daca la volum maxim clipesc putin si farurile etc, problema e grava si de obicei un condensator de 1F nu garanteaza rezolvarea problemei. Mai ales unul ieftin...
Daca alternatorul nu face fata unui varf de consum, condensatorul nu poate mentine tensiunea peste 12V decat o fractiune de secunda... Daca nici bateria nu poate debita curentul necesar si scade tensiunea sub 12V, atunci condensatorul mai ajuta inca o fractiune de secunda... Dar pana se termina bass-ul, varful de consum, tensiunea tot scade vizibil. Am vazut multe situatii in care un condensator de 1F ieftin nu era suficient pentru puteri de 300-400W. Nici inutil nu era dar nu facea minuni.
Pentru o rezolvare decenta a problemelor sunt necesari condensatori mai mari si/sau baterii suplimentare deep cycle.
Un condensator de 1F cu un pret de 200-300 RON nu rezolva problema complet decat in cazul unor caderi de tensiune mici, deabia vizibile si de foarte scurta durata - situatii in care omul nici nu-si da seama ca are nevoie de condensator..
De multe ori cablul de alimentare este foarte important, inainte de a recurge la condensator e bine sa avem un cablu de alimentare de minim 20mm si masa cat mai bine legata la caroserie.
Pentru cine are > 500W si probleme mai serioase, nu sperati ca 1F rezolva... ajuta, dar nu rezolva problema complet.
Vedeti aici un grafic cu ce pot sa faca niste condensatoare de 20-35F si imaginati-va ce poate un pitic de 1F...
Eu nu zic ca sunt inutile dar cu 1F nu faci minuni indiferent de situatie. |
|
Sus |
|
 |
asus Consultant Be loud!


Data înscrierii: 01/Aug/2006 Mesaje: 2144 Locație: sibiu
|
Trimis: Vin Sep 22, 2006 1:39 pm Titlul subiectului: |
|
|
ok, treaba e urmatoarea. am un amic, cu un 1204BP si un GTO 75.2. de pe vechiul sistem, a ramas cu un condensator, zau de mai stiu ce marca e, de 1F. are o baterie de 45Ah, si un alternator de 60Ah. mai are un amplificator pentru cele 4 difuri. plafoniera n-am observat-o, dar farurile ii clipesc. i-am recomandat un condensator mai mare (intre timp i-am schimbat si instalatia, i-am pus un cablu cu diametru de 25mm), dar el mi-a aparut cu unul identic cu primul. cica l-ar fi gasit la ocazie. rezolv ceva cu legarea in paralel, sau e tot frectie la picior de lemn ? sincer, i-am luat sistemul cap-coada, nu vad alt motiv sa palpaie lumina, decat incapacitatea instalatiei electrice (alt+bat) de a sustine varfurile de consum ale amplificatorului. n-are rost sa zic cum face fara nici un condensator. |
|
Sus |
|
 |
mihai Site Admin
Data înscrierii: 27/Iun/2006 Mesaje: 1952
|
Trimis: Vin Sep 22, 2006 2:00 pm Titlul subiectului: |
|
|
Daca mai pui inca 1F va fi ceva mai bine dar nu cred ca rezolvi complet problema... Si decat sa pui ceva mai mare mai bine dai aceiasi bani pe o baterie deep cycle mica (suplimentara, pastrezi si bateria de fabrica) si pastrezi condensatorul actual.
Sau daca nu vrea baterie pune ceva de 3-5F... |
|
Sus |
|
 |
asus Consultant Be loud!


Data înscrierii: 01/Aug/2006 Mesaje: 2144 Locație: sibiu
|
Trimis: Vin Sep 22, 2006 2:06 pm Titlul subiectului: |
|
|
aha...cu banii sta la fel de bine ca si cu cunostintele in domeniu...undeva peste 0...daca se rezolva cat de cat problema, destul cat sa stau eu linistit ca n-o sa-mi vina plangand cu alternatorul ars, atunci le pun in paralel, deoarece deja le are, deci nu e cheltiuiala in plus. |
|
Sus |
|
 |
cata1
Data înscrierii: 30/Iun/2006 Mesaje: 38
|
Trimis: Sâm Sep 23, 2006 2:41 pm Titlul subiectului: |
|
|
Dar daca schimbam doar bateria, adica cea de 45-55 ah cu una de 70-80 ah (700A), in limita spatiului + condensator. Eu pe nova aveam acelasi sub (300w rms) fara condensator pe o baterie de 62 Ah (parca) si nu aveam probleme acum pe clio si cu condensator(dietz de la voi de 1F) dar bat de 55Ah imi clipocesc farurile la volum mediu. Fara condensator fac si mai rau deci el face ceva dar nu destul.
Am un prieten are 2 x infinity kapa de 350 rms + amp pe boxe si are bat deep cycle (nu suplimentara) si condesator AudioBahn 1F si nu are probleme.
Cred ca, conteaza si de alternator dar mai mult de baterie.
Acum nu stiu daca bat stinger 35Ah si 525 Amp e mai buna decat una normala de 70 Ah si 680amp doar prin faptul ca e deep cycle. |
|
Sus |
|
 |
andrei006 Priceput
Data înscrierii: 05/Sep/2006 Mesaje: 338 Locație: bucuresti
|
Trimis: Sâm Sep 23, 2006 3:01 pm Titlul subiectului: |
|
|
deepcycle e mult mai buna decat una normala. de obicei instalatile cu deepcycle nu prea au si condensatoare. |
|
Sus |
|
 |
mihai Site Admin
Data înscrierii: 27/Iun/2006 Mesaje: 1952
|
Trimis: Mar Sep 26, 2006 12:58 am Titlul subiectului: |
|
|
Condensatoarele sunt intotdeauna necesare pentru a mentine tensiunea constanta si la nivel maxim. Oricat de tare ar fi o baterie, nu poate egala un condensator la viteza... o baterie tine energia sub forma chimica, transformarea in electricitate cere ceva timp, fractiuni de secunda importante.. un condensator tine direct electricitate pe care o poate elibera instantaneu.
Pe de cealalta parte daca consumul e prea mare tot timpul (nu numai varfuri de fractiuni de secunda), condensatorul nu te mai ajuta deloc, bateria e de baza...
Avantajul principal al bateriilor deep cycle fata de bateriile normale este ca rezista la mult mai multe cicluri descarcare/incarcare si se preteaza alimentarii consumatorilor mari..
Bateria normala auto are ca singur scop pornirea motorului si nu rezista decat la cateva descarcari / incarcari.
De fapt chiar se recomanda ca in cazul inlocuirii bateriei normale cu una deep cycle, cea noua sa fie ceva mai mare decat cea veche, pentru a face fata la pornirea motorului, situatie in care o baterie obisnuita este mai buna.
Bateriile deep cycle se folosesc in instalatii solare, in autoturisme electrice etc... unde rezistenta la descarcare / incarcare este prioritara.
detalii:
http://www.uuhome.de/william.darden/ |
|
Sus |
|
 |
andrei006 Priceput
Data înscrierii: 05/Sep/2006 Mesaje: 338 Locație: bucuresti
|
Trimis: Mar Sep 26, 2006 9:41 am Titlul subiectului: |
|
|
din urmatoarele solutii care ar fi ordinea in care le-ai alege:
1. baterie normala + condensator
2. baterie deep cycle + baterie normala
3. baterie deep cycle + condensator |
|
Sus |
|
 |
mihai Site Admin
Data înscrierii: 27/Iun/2006 Mesaje: 1952
|
Trimis: Mar Sep 26, 2006 10:43 am Titlul subiectului: |
|
|
Pai in functie de gravitatea problemei si de buget, in ordinea specificata de tine:)
Sau as combina fazele 2 si 3: daca un condensator de 1F nu e suficient, decat sa pui unul mai mare si mai scump (peste 5f) merita sa iei in calcul adaugarea unei baterii mici deep cycle.
Daca vrei sa renunti la bateria normala atunci iti trebuie un deep cycle mai mare care sa faca fata si la pornirea motorului iarna etc.
As pasta condensatorul in toate fazele, el este util si chiar necesar oricand (si cu cat mai mare cu atat mai bine). |
|
Sus |
|
 |
andrei006 Priceput
Data înscrierii: 05/Sep/2006 Mesaje: 338 Locație: bucuresti
|
Trimis: Mar Sep 26, 2006 12:00 pm Titlul subiectului: |
|
|
eu ma gandeam la mine la o baterie de 45 deep cycle si un condensator ... undeva intre 3 si 5 F.
apropo ai idee cand vin bateriile stinger ? |
|
Sus |
|
 |
mihai Site Admin
Data înscrierii: 27/Iun/2006 Mesaje: 1952
|
|
Sus |
|
 |
andrei006 Priceput
Data înscrierii: 05/Sep/2006 Mesaje: 338 Locație: bucuresti
|
Trimis: Mar Sep 26, 2006 1:41 pm Titlul subiectului: |
|
|
nasol. pai kinetik are niste preturi ...
adica un kinetik de 20ah e 6 mil.
astept stingeru. |
|
Sus |
|
 |
nicu
Data înscrierii: 06/Oct/2006 Mesaje: 10
|
Trimis: Vin Oct 20, 2006 6:59 pm Titlul subiectului: |
|
|
am si eu o intrebare legata tot de condensator... am vazut condensatori de 5 pana la 100F...si erau maxim 50 RON. problema era ca vanzatoarea a zis ca ar fi vandut cuiva un condensator dinala unui tip pentru masina de spalat...exista condensatoare atat de diferite? pana acum toti ati vorbit de farazi..deci daca ar fi sa ma iau dupa asta, ala ar fi perfect...si ieftin si mare...dar acuma nu cred ca este aceeasi chestie...care ar fi diferenta? credeti ca ar merge si la automobil? |
|
Sus |
|
 |
mihai Site Admin
Data înscrierii: 27/Iun/2006 Mesaje: 1952
|
Trimis: Vin Oct 20, 2006 7:21 pm Titlul subiectului: |
|
|
mai mult ca sigur nu era vorba de FARAZI.
probabil o subdiviziune... microfarazi, picofarazi etc... condensatoarele de genul asta sunt des intalnite in electronica... 1F inseamna foarte mult si nu are ce cauta intr-o schema electronica.
Du-te si cere unul sa vezi cum arata, convinge-te si spune-ne si noua cum arata si ce scrie pe el (poza daca se poate)  |
|
Sus |
|
 |
|