|
Autor |
Mesaj |
gigi_kent86 Priceput

Data înscrierii: 31/Oct/2006 Mesaje: 596 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie Feb 06, 2008 2:56 am Titlul subiectului: Marimea sigurantei influenteaza ? |
|
|
Salut.
Am si eu o nelamurire...
Sa zicem ca am un amplif care are 2 sigurantze de 100 de Amperi,in total 200 A.
Am la 20 de cm de baterie o sigurantza de 30 de amperi.
In ce fel influenteaza consumatorul acest lucru ? _________________ Alpine 9886+Pxa-h100+Hertz Esk 163+Dub 2502+Soundstream XXX 6500D+DD 9518g+Kinetik HC2400 |
|
Sus |
|
 |
Schetzu Pasionat
Data înscrierii: 16/Iul/2006 Mesaje: 156 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie Feb 06, 2008 3:37 am Titlul subiectului: |
|
|
pai simplu......cand o sa ceara statia mai mult de 30A o sa se arda siguranta. ce statie ai ??? ca mai facut curios _________________ Corsa C , Pioneer P55BT, Voodoo 4x200 , Pioneer W307D2 + incinta 41l sealed, CD-R310, Alfatec 1F |
|
Sus |
|
 |
gigi_kent86 Priceput

Data înscrierii: 31/Oct/2006 Mesaje: 596 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie Feb 06, 2008 1:13 pm Titlul subiectului: |
|
|
Uita-te la semnatura.
2x70A=140A
Si am o sig de 40 A la bat. care nu s-a ars .
Revin...
Are vreo importanta ? _________________ Alpine 9886+Pxa-h100+Hertz Esk 163+Dub 2502+Soundstream XXX 6500D+DD 9518g+Kinetik HC2400 |
|
Sus |
|
 |
Schetzu Pasionat
Data înscrierii: 16/Iul/2006 Mesaje: 156 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie Feb 06, 2008 1:22 pm Titlul subiectului: |
|
|
gigi_kent86 a scris: | Uita-te la semnatura.
2x70A=140A
Si am o sig de 40 A la bat. care nu s-a ars .
Revin...
Are vreo importanta ? |
nu sa ars pentru ca nu o cerut statia inca curent sau nu are de unde sa ia. dar siguranta e mult prea mica pentru asa o statie. iti trebuie siguranta mai mare daca vrei sa folosesti sa scoti din statie toti cei 1600W _________________ Corsa C , Pioneer P55BT, Voodoo 4x200 , Pioneer W307D2 + incinta 41l sealed, CD-R310, Alfatec 1F |
|
Sus |
|
 |
inovatorul
Data înscrierii: 01/Feb/2008 Mesaje: 21 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie Feb 06, 2008 1:54 pm Titlul subiectului: raspuns tehnic si practic. |
|
|
1)adica cum ai la ampif 2sig de 100A?
2) Cu alimentare de la celasi acumulator?
3)Ok daca asa cum spui ai 2 sig de 100A rezulta ca ai nevoie de un curent de 200A atunci protectia intre acumulator si amplificatot se calculeaza astfel:DE LA "BATERIE" LA CABLU DE ALIMENTARE SE PUNE O SIG MAI MARE CU 1.4A DECIT SIG DE LA AMPLIF. adica 200 x 1.4= 280A sigur un cablu cu L= 0.5m sectiunea fiind de minim 35mmp, un soclu pt sig special.
(?) ce valoare de curent are acumulatoru.? releul de incarcare trebuie reglat astfel: UN ACUMULATOR SE INCARCA CU 10% PNA LA 15% DIN VALOAREA CURENTULUI MAXIM/ ORA. adica curntul de scurt in timp de 0.5 secunde.
REVINO CU INTREBARI, SI AMANUNTE. |
|
Sus |
|
 |
purebhp Priceput

Data înscrierii: 16/Feb/2007 Mesaje: 290 Locație: Constanta
|
Trimis: Mie Feb 06, 2008 4:25 pm Titlul subiectului: |
|
|
gigi_kent86 a scris: | Uita-te la semnatura.
2x70A=140A
Si am o sig de 40 A la bat. care nu s-a ars .
Revin...
Are vreo importanta ? |
Pot sa te intreb ce cabluri ai ? |
|
Sus |
|
 |
gigi_kent86 Priceput

Data înscrierii: 31/Oct/2006 Mesaje: 596 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie Feb 06, 2008 5:06 pm Titlul subiectului: |
|
|
35 mm,
urmeaza upgrade la 50 mm _________________ Alpine 9886+Pxa-h100+Hertz Esk 163+Dub 2502+Soundstream XXX 6500D+DD 9518g+Kinetik HC2400 |
|
Sus |
|
 |
inovatorul
Data înscrierii: 01/Feb/2008 Mesaje: 21 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie Feb 06, 2008 5:24 pm Titlul subiectului: raspuns tehnic si practic. |
|
|
In inst. electrice de ori ce tip se fac intii citeva calcule (vezi fizica de clasa a8a)
1) se porneste de la ce cunosti (date tehnice) In principal consumatorul.
2) Ceace vrei sa faca .
3)Apoi calcule.
A) Curentul este in cazul auto CEL MAI IMPORTANT.
B)Tensiune se cunoaste .
C) Apoi calculul se face folosind Legea lui OHM.TENSIUNEA ,SUPRA CURENT *CU REZISTENTA.. I=U/R,U=I*R;R=U/I. AI SA INTREBI CE CAUTA ACOLO Rezisrenta.Iti este necesara la calculul Puteri adica: P=RI*I.
RASPUNS PRACTIC : ARE FF MARE INPORTANTA Conductorul de alimentare (deoarece el poare fi vazut ca o rezistenta in circuti.
Si protectia la scurtcircuit adica siguranta.
la sigurante atentie la calcul.
defapt se pot intimpla 2 fenomene se are sig (asta ca nu montezi una automata ) sau mai rau efectiv ia foc cablu de alimentare al consumatorului.
DA LA MASINA CHIAR DACA SE ALIMENTEAZA CU 12V SE POT FOLODI SIG AUTOMATE CA LA CELE DIN TABLOURILE ELECTICE DE APARTAMENT TININD CONT DE CURENTUL NECESAR *1.4 (1.4 ESTE UN COIEFICIENT ) |
|
Sus |
|
 |
purebhp Priceput

Data înscrierii: 16/Feb/2007 Mesaje: 290 Locație: Constanta
|
Trimis: Mie Feb 06, 2008 6:48 pm Titlul subiectului: |
|
|
gigi_kent86 a scris: | 35 mm,
urmeaza upgrade la 50 mm |
Curios ... Hai sa facem un calcul simplu :
Tu ai la baterie o siguranta de 40A. Daca acea siguranta nu s-a ars rezulta ca prin ea nu au trecut mai mult de ~40A (am pus ~ pentru ca sunt sigur ca nici sigurantele alea nu pot fi calibrate perfect ... adica printr-o siguranta de 40 A pot sa treaca 45A fara sa se arda .. parerea mea). Amplificatorul tau este unul in clasa D ... adica are un randament destul de mare (luam o valoare de ~80% .. cam asta e media). Consideram tensiunea de ~14V (alternatorul ar trebui sa debiteze 14.4V dar in general aceasta tensiune e de ~14V - consideram ca asculti muzica numai cu motorul pornit si alternatorul face fata consumului - nu luam in considerare caderile de tensiune pe fire, cu toate ca acestea exista). Buun! Acum sa vedem :
Puterea consumata de amplificator (consideram consumul maxim in cazul tau : 40A) : 14V x 40A = 560W (putere consumata de amplificator)
Puterea debitata de amplificator : 560W x 0.8 (80% randament) = 448W
Deci amplificatorul tau nu debiteaza mai mult de 500W ... eu vad aici o problema care ar trebui sa te ingrijoreze ... verifica instalatia ...
Daca luam in calcul si caderile de tensiune de pe fire ... aceasta putere scade undeva la 400W ... |
|
Sus |
|
 |
gigi_kent86 Priceput

Data înscrierii: 31/Oct/2006 Mesaje: 596 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie Feb 06, 2008 6:54 pm Titlul subiectului: |
|
|
La asta ma gandeam si eu cand am descis topic-ul.
Ma gandeam ca limiteaza in vre-un fel sigurantza...
Tin sa precizez ca si farurile fac destul de urat cand dau mai tare.
Sa fie cablurile de vina ?
Saptama asta le schimb cu unele de 50 mm.
O sa las sig de 40A sa vedem daca se arde. _________________ Alpine 9886+Pxa-h100+Hertz Esk 163+Dub 2502+Soundstream XXX 6500D+DD 9518g+Kinetik HC2400 |
|
Sus |
|
 |
inovatorul
Data înscrierii: 01/Feb/2008 Mesaje: 21 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie Feb 06, 2008 7:15 pm Titlul subiectului: raspuns tehnic si practic. |
|
|
Daca si ceilalti consumatori au de suferit atunci lucrurile sunt clare .
acumulatorul nu face fata consumului ,dar intii verifica tensiunea pe acumulator cu toti consumatori porniti ,avarii,faza lunga LAcare apoi pornesti statia la borne ar trebui sa ai13,2v (asta cu mot oprit)
Repeta acelasi lucru si la borne (daca releul de incarcare face fata )acelerind Undeva la 5000 r/min ar trebui sa ai 14.2, 14.3v.
De aici iti dai seama daca duce acum.
poti sa verifici si caderea de tensiune pe cablul de alimentare 1) masoara tensiunea intre masa la plecarea conductorului si la iesirea lui difernta este caderea de tensiune ce duce la stabilire sectiuni necesare.  |
|
Sus |
|
 |
purebhp Priceput

Data înscrierii: 16/Feb/2007 Mesaje: 290 Locație: Constanta
|
Trimis: Mie Feb 06, 2008 7:31 pm Titlul subiectului: |
|
|
Ca sa-ti raspund la toate intrebarile :
1. Siguranta nu are nici o influenta asupra consumatorilor, nu limiteaza in nici un fel consumul acestora. Ea se pune cat mai aproape de baterie pentru a te proteja pe tine si pe autoturism de un eventual scurt-circuit, care inseamna (fara protectia oferita de o siguranta) de cele mai multe ori un incendiu. Cablurile pe care le folosim pentru alimentarea amplificatoarelor sunt din ce in ce mai groase, fara o siguranta, in caz de scurt-circuit, curentul care strabate aceste cabluri este enorm. Prin efect Joule cablul se incinge foarte tare (se inroseste), topeste izolatia si aprinde aproape instantaneu tot ce este in jurul lui (mocheta, bureti, etc. - cam tot ce este in masina si se poate aprinde) - de aici pana la un dezastru e un pas foaaaarte mic. Siguranta de care vorbim se alege in functie de grosimea cablului pe care o montam (nu in functie de consumator, cu toate ca valoarea acestei sigurante se poate scadea pana la o valoare putin mai mare decat valoarea curentului consumat de toti consumatorii de pe acel cablu.) De exemplu : Daca tu vei pune cablu cu sectiune de 50 mmp, pentru aceasta sectiune este recomandata o siguranta de 250-300A. Dar daca tu vei alimenta de pe acest cablu doar amplificatorul de care vorbeai (2x70A) poti fara grija sa pui o siguranta cu o valoare putin mai mare decat acei 140A ... adica nu se intampla nimic daca pui o siguranta de 150A. Singurul impediment pe care il vad este ca daca vei face un upgrade si vei mai monta un amplificator va trebui sa schimbi si acea siguranta pentru ca nu va mai face fata consumului. Deci cea mai buna solutie ramane siguranta de 250-300A.
2. Problema cu farurile ar putea sa aiba urmatoarele cauze :
- Cabluri subdimensionate (ai zis ca vei schimba cablurile)
- Legaturi imperfecte (verifica toate legaturile cablurilor - masa este si ea foarte importanta si trebuie sa fie de aceeasi grosime ca si cablul de +)
- Alternator subdimensionat care nu face fata consumului (asta ar fi cea mai grava problema ... cea mai greu de rezolvat)
Cam astea imi vin in cap acum.
3. Tind sa cred ca siguranta aceea de 40A nu s-a ars din cauza limitarii existente (cele de la punctul 2). Schimba cablurile, verifica conexiunile si apoi fa o proba cu acea siguranta de 40A (daca nu mai ai nevoie de ea ...) si vei vedea ca se va arde. Pune apoi o siguranta de 250-300A si vei vedea ca si muzica va suna altfel ... tu acum nu ii dai destul curent amplificatorului .. el se "gatuie" ca si cum ar ramane fara aer
Nu stiu daca m-am facut inteles ... dar sper sa te fi lamurit.
Succes. |
|
Sus |
|
 |
marku_trd Priceput

Data înscrierii: 18/Sep/2006 Mesaje: 236 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie Feb 06, 2008 7:49 pm Titlul subiectului: |
|
|
Ca sa nu va mai tin eu predica, incercati sa aruncati o mprivire pe pagina:
http://www.bcae1.com/fuses.htm , mai ales la Fuse "Opening Time".
Deci vedeti clar ca acea siguranta nu se arde la fix 40A si nici macar nu se arde instantaneu la depasirea considerabila a 40A.
In al doilea rand, trebuie avut in vedere ca un amplificator nu consuma pe muzica daca e dat tare tot timpul un maxim de curent.Avand in vedere ca ascultam muzica, se poate pune o valoare medie de 50% din curentul maxim absorbit de amplificator.
Stiu ca nu m-am exprimat foarte bine, dar sper sa ma intelegeti.
Si eu am siguranta de langa baterie de 60A, iar in sistem am un amp Alpine MRP-M850 (800w rms, 3x25A sigurante) plus un JBL 75.4 (2x30A) si siguranta nu are nici o treaba. _________________ Alpine 9887
DLS Nobelium 6.2+Focal 2.150
DLS Nobelium 12+Alpine850
Octavia II |
|
Sus |
|
 |
gigi_kent86 Priceput

Data înscrierii: 31/Oct/2006 Mesaje: 596 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie Feb 06, 2008 11:49 pm Titlul subiectului: |
|
|
In primul rand multumesc !
1.Sunt constient de riscurile unui incendiu de aceea mereu am fost de parere ca este mai buna o sig un pic mai mica decat cea recomandata.
Adica la un consumator de 100 A prefer sa pun o siguranta de 80-90 A.
2.Maine o sa cumpar un kit de la GZ 0awg si o sa schimb cablurile.
(Sa vedem daca se sesizeaza o diferenta)
Acum cablul de masa e tot de 35 de mm.
Alternatorul este de 100 A.Cred ca ar trebui sa faca fata.
3. O sa pun o siguranta de 130,140 sau 150 de A. _________________ Alpine 9886+Pxa-h100+Hertz Esk 163+Dub 2502+Soundstream XXX 6500D+DD 9518g+Kinetik HC2400 |
|
Sus |
|
 |
|