Pagina de start a forumului Be loud! Din pasiune pentru sunet
Be loud! Din pasiune pentru sunet
Locul de intalnire al pasionatilor de HiFi, oriunde, oricand!
 FAQFAQ   CăutareCăutare   MembriMembri   GrupuriGrupuri   ÎnregistrareÎnregistrare 
 ProfilProfil   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 

Stage-ul in masina

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului Be loud! Din pasiune pentru sunet -> Glosar - termeni din domeniul car audio
 
Autor Mesaj
chris
Priceput


Data înscrierii: 21/Oct/2006
Mesaje: 220
Locație: bucuresti

MesajTrimis: Vin Apr 27, 2007 8:40 pm    Titlul subiectului: Stage-ul in masina Răspunde cu citat (quote)

Am hotarat sa deschid acest topic pt ca sunt multe persoane care au auzit de stage dar nu stiu ce este si cum se realizeaza.
De la inceput va spun ca nu am experienta mare in acest domeniu, dar pe dinafara nu sunt.
In primul rand conteaza alegerea componentelor pt ca sunetul nu este la fel in fiecare masina.
Stage-ul se realizeaza cel mai simplu si rapid din playere cu time alignment gen pio p88 sau clarion 778 (aceste fiind cele mai apropiate de buzunarele noastre). Se poate si din componente dar este ft ft greu de realizat asa ceva. La o masina cu un stage bun sunetul vine din fata si trebuie localizat ca fiind sus, adica pe bord la jumatatea masinii pt ca sunetul trebuie perceput stereo si nu mono asa cum avem majoritatea. De ce spun eu ca este mono? - canalul stanga fiind mai aproape de noi il acopera pe cel din dreapta. Faceti o proba si stati putin timp intre scaune la jumatatea masinii si pe urma faceti diferenta singuri. Celor cu difuzoare pe spate le recomanda sa le opreasca ca realizarea acestui experiment sa fie posibila.
Sunetul este mai usor de ridicat in dreptul bordului sau chiar pe bord (ar fi cel mai bine) in momentul in care ai sistem de difuzoare si tweeterele pozitionate pe bord, pe stalpi sau la oglinda, iar mid-bassul pozitionat in sus (asta necesitand modificarea tapiseriei), dar se poate si fara, iar insonorizarea usilor trebuie facuta.
Asadar, cei cu experinta mai mare decat mine, sunt rugati sa ne impartaseasca din idei, experinta acumulata.

P.S. - daca am gresit undeva va rog sa ma corectati.
- mihai sau monk vreau si eu un cd emma
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
doddo



Data înscrierii: 03/Oct/2008
Mesaje: 11
Locație: ORADEA

MesajTrimis: Sâm Oct 11, 2008 5:23 pm    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

cam asa... nimeni nu raspunde... eu nu raspund pentru ca nu stiu...
dar cam asta e moda pe acest forum!

_________________
FORZA DINAMO! CAINE PANA LA MOARTE!
"WE DIE HARD!"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CBI
Priceput


Data înscrierii: 07/Dec/2007
Mesaje: 502

MesajTrimis: Lun Oct 13, 2008 10:44 pm    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

scena in masina pt mine este data de cativa factori care pt mine sunt pe primul loc
-insonorizarea usilor(plus si niste fono pt absorbtia undelor stationare)
-mwf cat mai mare 6,5-7" ,cu fs cat mai jos, qts mediu si suspensile ceva mai 'moi' pt un bas mai 'necutios',taiat cat mai jos ,ded preferat sub 1500hz,in special cele din plastic,sau 'metale'
-tw mai departate de colturile masinii(adica nu lipite direct in colt sub geam) si pozitionate la cel mult 45grade offaxis
-piesa de rezistenta - tw - calota textila,de preferat matase tratata,cu calota cat mai mare ,28-32mm si fs cat mai jos,poate si cu o mica camera de amoritzare.Acesta filtrat doar cu ordinul 1 in zona 2,5-3k
-o sursa de semnal buna cu inregistrari pe masura
-de preferat si un amp pt mai multa rezerva pe mwf pt cine e maniac.@ canale sau 4 pt cine vrea activ,alinieri si alte avioane.Pt bugete mici se poate obtine sunet bun si fara procesari intense
-difuri cu caracteristica cat mai liniara pt a evita preseturile si laudnesurile de kkt
-optional un subwf pe compresie de 10-12"(eu zic pass,merge si fara)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ugod
Priceput


Data înscrierii: 30/Aug/2008
Mesaje: 350
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Lun Noi 02, 2009 3:29 pm    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

sunt chestii care nu se spun...
cine stie din principiu nu spune
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DaniD



Data înscrierii: 01/Dec/2009
Mesaje: 32
Locație: Satu Mare

MesajTrimis: Mar Dec 01, 2009 3:19 pm    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

Deci eu as vrea sa inteleg tot ce ati scris acolo, stiu sa citesc literele din cuvinte, dar sunt mai varza pe tema asta, decat varza din butoi Smile
Per total habar nu am despre ce ati scris mai sus, desi am luat decizia de ami monta un sistem mai bun in logan decat cea de serie si inainte sa ma scape cineva de bani si sa-mi instaleze un rahat in masina prefer sa ma interesez, dar se pare ca va fi mai greu Razz
Daca are cineva timp si rabdare, sa-mi traduca tot ce ati scris mai sus:P\
Multumesc anticipat.
Cu respect,
DaniD
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert Marooni
Pasionat


Data înscrierii: 08/Feb/2012
Mesaje: 84
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin Feb 10, 2012 12:49 am    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

Poate cineva sa traduca?

CBI a scris:
scena in masina pt mine este data de cativa factori care pt mine sunt pe primul loc
-insonorizarea usilor(plus si niste fono pt absorbtia undelor stationare)
-mwf cat mai mare 6,5-7" ,cu fs cat mai jos, qts mediu si suspensile ceva mai 'moi' pt un bas mai 'necutios',taiat cat mai jos ,ded preferat sub 1500hz,in special cele din plastic,sau 'metale'
-tw mai departate de colturile masinii(adica nu lipite direct in colt sub geam) si pozitionate la cel mult 45grade offaxis
-piesa de rezistenta - tw - calota textila,de preferat matase tratata,cu calota cat mai mare ,28-32mm si fs cat mai jos,poate si cu o mica camera de amoritzare.Acesta filtrat doar cu ordinul 1 in zona 2,5-3k
-o sursa de semnal buna cu inregistrari pe masura
-de preferat si un amp pt mai multa rezerva pe mwf pt cine e maniac.@ canale sau 4 pt cine vrea activ,alinieri si alte avioane.Pt bugete mici se poate obtine sunet bun si fara procesari intense
-difuri cu caracteristica cat mai liniara pt a evita preseturile si laudnesurile de kkt
-optional un subwf pe compresie de 10-12"(eu zic pass,merge si fara)
Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pigoo
Utilizator pe cale de disparitie
Utilizator pe cale de disparitie


Data înscrierii: 08/Oct/2008
Mesaje: 1625
Locație: Constanta

MesajTrimis: Vin Feb 10, 2012 5:29 am    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

-insonorizarea usilor(plus si niste fono pt absorbtia undelor stationare)
exista o gramada de produse pentru insonorizat

-mwf cat mai mare 6,5-7" ,cu fs cat mai jos, qts mediu si suspensile ceva mai 'moi' pt un bas mai 'necutios',taiat cat mai jos ,ded preferat sub 1500hz,in special cele din plastic,sau 'metale'
midwoofer de 16.5cm cu parametrii FS (frecventa de rezonanta) cat mai joasa, la fel si QTS este un parametru. 1500hz frecventa de taiere din filtru(crossover), la plastic si metal se referea la materialul membranei, cele de hartie fiind cunoscute pt un sunet mai natural.

-tw mai departate de colturile masinii(adica nu lipite direct in colt sub geam) si pozitionate la cel mult 45grade offaxis
tweetere nu bagate chiar in colt pentru a diminua riscul reflexiilor din jur, pozitionare in unghi de maxim 45 grade in afara unghiului de focalizare

-piesa de rezistenta - tw - calota textila,de preferat matase tratata,cu calota cat mai mare ,28-32mm si fs cat mai jos,poate si cu o mica camera de amoritzare.Acesta filtrat doar cu ordinul 1 in zona 2,5-3k
aici nu am ce sa explic...

-o sursa de semnal buna cu inregistrari pe masura
prin sursa eu inteleg CD original sau eventual CD/Stick USB cu piese inregistrate/rip-uite la maxima calitate (rip dupa FLAC, mp3-uri 320kbps), nu mp3-uri de 128kbps

-de preferat si un amp pt mai multa rezerva pe mwf pt cine e maniac.@ canale sau 4 pt cine vrea activ,alinieri si alte avioane.Pt bugete mici se poate obtine sunet bun si fara procesari intense
un amplificator cu mai multi watti decat au difuzoarele in sine, mai ales pe midwoofer. 4 canale pentru cine vrea filtrare activa(2 canale pe midwoofer si 2 pe tweetere), alinierea in timp e si ea recomandata pentru corectia distantei dintre difuzoare.

-difuri cu caracteristica cat mai liniara pt a evita preseturile si laudnesurile de kkt
difuzor cu un spectru de frecventa cat mai plan

-optional un subwf pe compresie de 10-12"(eu zic pass,merge si fara)[/quote]
subwoofer 25-30cm in incinta inchisa(sealed)


daca nici asa nu se intelege...........
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert Marooni
Pasionat


Data înscrierii: 08/Feb/2012
Mesaje: 84
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin Feb 10, 2012 2:12 pm    Titlul subiectului: Multumiri Răspunde cu citat (quote)

Acum se intelege Very Happy

Multumesc pentru ajutor!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
raresvintea
Pasionat


Data înscrierii: 16/Dec/2007
Mesaje: 188
Locație: bucuresti

MesajTrimis: Mar Mar 20, 2012 8:20 pm    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

Unde punem tw? In suportul de la oglinda sau facem suporti in stalpi, sa ridicam tw la nivelul urechilor? Sau doar prin teste se realizeaza cea mai buna pozitie....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
toboalpha
Audiofil


Data înscrierii: 12/Iul/2010
Mesaje: 942
Locație: sibiu cluj

MesajTrimis: Mar Iul 24, 2012 9:14 pm    Titlul subiectului: Răspunde cu citat (quote)

Pigoo ..esti mare tata..! asa oricine stie...asa trebuie sau cam asa trebuie sa procedeze toata lumea.

multi rad si fac magarii de unii/altii

R E S P E C T !!!!

_________________
BasuL si cu Toba MarE
Alpine 9855r/SPL Dynamics xtr 300d4-ICE-1500D/Focal.ps165
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului Be loud! Din pasiune pentru sunet -> Glosar - termeni din domeniul car audio Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 

Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community