 |
|
| |
| Autor |
Mesaj |
stoica22 Priceput
Data înscrierii: 04/Aug/2012 Mesaje: 554
|
Trimis: Joi Mai 02, 2013 2:25 pm Titlul subiectului: ajutor montaj acumulator |
|
|
salut ... dupa cum am mai zis am o supernova 1.4 cu o baterie de 64Ah si cam imi face figuri adica cand merg cu amplifurile cam la jumatate e totul ok cand urc volumul mai ales noaptea farurile mele si bordul sunt ca o instalatie de pom iar voltajul scade undeva pe la 13V ... ieri am achizitionat de la cineva inca o baterie boch de 60Ah si as vrea sa o pun si pe aia.
Intrebarea mea este CUM si daca alternatorul (nu stiu de cat e) le poate duce pe amandoua?
|
|
| Sus |
|
 |
stoica22 Priceput
Data înscrierii: 04/Aug/2012 Mesaje: 554
|
Trimis: Sâm Mai 04, 2013 7:18 pm Titlul subiectului: |
|
|
| nimeni/?
|
|
| Sus |
|
 |
Divi
Data înscrierii: 21/Aug/2012 Mesaje: 37
|
Trimis: Lun Mai 06, 2013 12:40 pm Titlul subiectului: |
|
|
Eu mi-am pus o un acumulator de 70Ah suplimentar. L-am instalat in portbagaj, acolo unde am si amplifictoarele. Ambele acumulatoare sunt legate in paralel, fiind incarcate de acelasi alternator de 45A. Evident la un anumit interval de timp le iau in casa si le incarc pe redresor, Alternatorul e capabil sa le incarce pe amandoua simultan, i sa alimenteze consumatorii conventionali, dar daca ascult muzica tare deja alternatorul nu mai face fata. Legatura acumulatorului suplimentar am facut-o printr-un cablu de 10mm, dar cand parasesc masina ii decuplez pe amandoi, asta ca masura de siguranta. La acumulatorul principal am contact general, iar cel din portbagaj are borne automate.
Deci in concluzie merg doi acumulatori legati la acelasi altenrator. Indicat e sa urmaresti periodic tensiunea din fiecare, si sa ii incarci pe redresor in caz ca alternatorul nu da putere suficenta (banuiesc ca la supernova are undeva la 70-80A). Un acumulator incarcat 100% trebuie sa aibe o tensiune in gol de 12,8V.
| Description: |
|
| Filesize: |
515.04 KB |
| Viewed: |
310 Time(s) |

|
|
|
| Sus |
|
 |
stoica22 Priceput
Data înscrierii: 04/Aug/2012 Mesaje: 554
|
Trimis: Mar Mai 07, 2013 8:49 am Titlul subiectului: |
|
|
aham ms mult ... pai ma gandeam sa ma apuc zilele astea .. mai exact dupa 10 a lunii cand iau salariul, si nu stiam exact cum sa fac montajul.
Alternatorul meu zic ca duce fara probleme 2 baterii de 60 respectiv 64Ah, iar ca verificare o sa pun un votmetru ceva prin bord ca sa vad ce tensiune au bateriile. Problema este ca nu am redresor dar fac eu rost de unu.
Ai mai pus vreun releu ceva intre baterii?
Vad ca tu ai ceva consumatori 2 fearlessuri banuiesc ca e vorba de 1000d si 4000d + de asta nu e nici una monobloc si consuma ca naiba.
|
|
| Sus |
|
 |
Divi
Data înscrierii: 21/Aug/2012 Mesaje: 37
|
Trimis: Mar Mai 07, 2013 10:13 am Titlul subiectului: |
|
|
| stoica22 a scris: | .
Ai mai pus vreun releu ceva intre baterii?
|
Nu, pur si simplu le-am conectat in paralel printr-un cablu de 10mm patrati. Alimentarea la cele doua amplificatoare am facut-o cu cabluri scurte, dela bateria suplimentara. Dupa cum se vede bornele au si rol de distribuitori, am cositorit bine cablurile in ele.
Despre fearlesul 1000D nus sigur daca e monobloc sau nu, e posibil sa fie pe doua canale, avand in vedere ca si pe intrare si pe iesire pare a avea 2 canale... e numai bun pt subwooferul cu doua bobine de 4 ohmi
P.S. orice alternator poate sa incarce cativa acumulatori legati in paralel, problema care se pune e daca consumatorii depasesc puterea alternatorului, caz in care bateriile nu mai sunt incarcate, ci devin sursa de curent, deci in timp se vor descarca.
|
|
| Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
|
|