 |
|
| |
| Autor |
Mesaj |
Sholimel Pasionat
Data înscrierii: 26/Noi/2006 Mesaje: 163 Locație: Timisoara
|
Trimis: Dum Ian 13, 2008 2:41 am Titlul subiectului: Consuma mai multa benzina daca ai muzica mai mare pe masina |
|
|
Poate suna stupid sau nu,dar am si eu o intrebare,pentru ca m-am contrazis cu unu despre asta,si ma rog,m-am cam enervat.
Intrebarea suna asa:consuma o masina ceva mai multa benzina daca ai muzica pe ea,decat daca n-ai avea?(muzica insemnand 1000 w in sus sa zicem).eu as zice ca da.dati si voi niste argumente...  |
|
| Sus |
|
 |
Axel Pasionat

Data înscrierii: 16/Sep/2007 Mesaje: 70
|
Trimis: Dum Ian 13, 2008 3:29 am Titlul subiectului: |
|
|
Bineinteles ca se simte un pic la consum de la 1000 de W in sus. Sculele consuma curentul care vine de la baterie, care este incarcata la randul ei de alternator, care functioneaza cu ajutorul motorului. Deci mai multa energie consumata. Sper ca e bine ce am spus.  |
|
| Sus |
|
 |
niq Audiofil

Data înscrierii: 30/Ian/2007 Mesaje: 907 Locație: in masina, inconjurat de boxe...
|
Trimis: Dum Ian 13, 2008 10:59 am Titlul subiectului: |
|
|
e bine ce ai spus, dar consumul nu se simte numai de la 1 kW in sus... se simte in functie de alternator... daca ai sau nu condensator... spre exemplu tu poti sa ai si 300 W (un exemplu) si nu ai nici condensator si e un tico... sau un matiz.. acolo se va simti consumul de benzina  _________________ vand nokia 6500 classic negru si Samsung Star alb... si nokia 1208 negru... si acvariu  |
|
| Sus |
|
 |
ssrli Audiofil

Data înscrierii: 18/Iul/2007 Mesaje: 2751 Locație: Cj-N
|
Trimis: Dum Ian 13, 2008 12:59 pm Titlul subiectului: |
|
|
As vrea sa vad care din voi rezistati la o masina care consuma 1kw in continuu.
Poate ai niste varfuri de 1kw, dar niciodata continuu.
E absolut irelevant sistemul de sunet pentru consum. _________________ Scoruri, nu povesti...
151.4 - Maxi 3000
148.2 - Mini 2000 |
|
| Sus |
|
 |
CBI Priceput
Data înscrierii: 07/Dec/2007 Mesaje: 502
|
Trimis: Lun Ian 14, 2008 12:43 am Titlul subiectului: |
|
|
Normal nu ar trebui sa fie diferente.Alternatorul baga curent in functie de turatie,nu de consumatorii din baterie,deci daca este turatia mica a motorului,alternatorul ramane in urma cu incarcatul bateriei,si in timp se descarca,cu urmarile cunoscute asupra consumatorilor.
Doar daca aveti vreun alternator 'destept' care face curent din neant,sau 'stie' sa se regleze cumva dupa motor,sau motorul dupa el,dar nu prea vad cum,poate la maybach .Deci gazu e ars de motor,nu de alternator |
|
| Sus |
|
 |
_vrx_ Priceput
Data înscrierii: 17/Apr/2007 Mesaje: 551
|
Trimis: Lun Ian 14, 2008 2:38 am Titlul subiectului: |
|
|
| CBI a scris: | Normal nu ar trebui sa fie diferente.Alternatorul baga curent in functie de turatie,nu de consumatorii din baterie,deci daca este turatia mica a motorului,alternatorul ramane in urma cu incarcatul bateriei,si in timp se descarca,cu urmarile cunoscute asupra consumatorilor.
Doar daca aveti vreun alternator 'destept' care face curent din neant,sau 'stie' sa se regleze cumva dupa motor,sau motorul dupa el,dar nu prea vad cum,poate la maybach .Deci gazu e ars de motor,nu de alternator |
bateria e folosita pentru pornirea motorului ...in rest alternatorul se ocupa de consumatori , un motor pornit poate functiona si fara baterie (desi nu este recomandat din alte motive)
e drept ca alternatorul produce curent in functie de turatie ,dar variatiile nu sunt mari ...incearca sa masori si o sa afli  _________________ no 92 |
|
| Sus |
|
 |
CBI Priceput
Data înscrierii: 07/Dec/2007 Mesaje: 502
|
Trimis: Lun Ian 14, 2008 3:00 am Titlul subiectului: |
|
|
| _vrx_ a scris: |
bateria e folosita pentru pornirea motorului ...in rest alternatorul se ocupa de consumatori , un motor pornit poate functiona si fara baterie (desi nu este recomandat din alte motive)
e drept ca alternatorul produce curent in functie de turatie ,dar variatiile nu sunt mari ...incearca sa masori si o sa afli  |
Tot ce spui este corect,poate m-am exprimat eu mai grabit,deci daca alternatorul produce un curent aproximativ constant,nu vad cum l-ar putea pacali vulturii sa produca mai mult,deci consumul de zeama e acelasi MYTH BUSTED
Dar eu cred ca 'ascultam' mai mult de pe baterie(care este si un fel de 'condensator' de rezerva,si sursa ideala de curent),nu cred ca alternatorul poate sa debitezi curenti f mari si in socuri,mai ales ca este limitat
Ultima modificare efectuată de către CBI la Lun Ian 14, 2008 1:39 pm, modificat de 1 dată în total |
|
| Sus |
|
 |
purebhp Priceput

Data înscrierii: 16/Feb/2007 Mesaje: 290 Locație: Constanta
|
Trimis: Lun Ian 14, 2008 4:14 am Titlul subiectului: |
|
|
Nu ati luat in calcul si problema ca atunci cand alternatorul este in sarcina opune o rezistenta (se invarte mai greu) ... de aici s-ar putea sa creasca consumul. E cam aceeasi treaba ca si cu aerul conditionat.
Alternatorul nu "baga curent" in functie de consumatorii de pe baterie ... el debiteaza curent in functie de tensiunea de la bornele bateriei, cu ajutorul unui releu regulator el incearca, pe cat posibil, sa mentina o tensiune cat mai constanta, in jurul valorii de 14.4 V.
Atunci cand in instalatie apare un consumator (in cazul nostru amplificatoarele) tensiunea tinde sa scada. Imediat releul regulator "tipa" la alternator (cat de "imediat depinde de acel releu ... cat de rapid este). Alternatorul, cand aude ca este strigat de releu pune umarul la treaba si produce energie. El produce aceasta energie transformand energia mecanica produsa de motor in energie electrica. Consumand energie mecanica implicit se consuma si combustibil. Cat? E cam greu de calculat sau spus ... dar, eu spun ca mitul nu e chiar "busted" dar nici foarte adevarat pentru ca, consumul nu creste "dureros".
Daca am gresit pe undeva va rog sa ma corectati.
Bafta. |
|
| Sus |
|
 |
CBI Priceput
Data înscrierii: 07/Dec/2007 Mesaje: 502
|
Trimis: Lun Ian 14, 2008 1:21 pm Titlul subiectului: |
|
|
| Este ceva adevar si in ce zici tu,dar nu cred ca alternatorul influenteaza considerabil motorul.Logic nu prea are cum sa 'traga' de fulie sa forteze motorul,pur si simplu nu mai produce curentul necesar.El oricum functioneaza mereu,chiar daca bateria e sau nu descarcata.Si la 35-40A/h cat produce unul bun(dotarea masinii),nici nu cred ca mai e nevoie. |
|
| Sus |
|
 |
o&g Audiofil

Data înscrierii: 12/Aug/2006 Mesaje: 2761 Locație: alba-iulia
|
Trimis: Lun Ian 14, 2008 1:48 pm Titlul subiectului: |
|
|
eu zic ca o putere mare influienteaza consumul de combustibil, dar nu foarte mult.
alternatorul clar ca se forteaza atunci cand consumul ceste (de aceea atunci cand se uzeaza putin cureaua care il angreneaza scartaie doar cand e muzica pornita sau cand dai drumul la dezaburire/termocupla/AC/incalzire in scaune sau mai stiu eu ce, iar cand nu sunt "marii consumatori" pusi pe "on" nu scartaie deloc. _________________ SERVICE statii emisie receptie si antene, calibrari, vanzari accesorii 0788.879.589 (Alba Iulia) |
|
| Sus |
|
 |
adi_0106 Priceput

Data înscrierii: 11/Sep/2006 Mesaje: 553 Locație: Iashington
|
Trimis: Lun Ian 14, 2008 3:10 pm Titlul subiectului: |
|
|
eu sunt de parere ca este influentat consumul de consumatori mari
ati observat cum scade turatia motorului cand aprindeti farurile, sau alte porcarii care consuma mult ?
mai ales iarna ... cand bateria este slabita
la un motor cu injectie - computerul va baga mai multa benzina pt a tura motorul si implicit sa-l incalzeasca mai repede
eu am patit o chestie ciudata intr-o seara .... intre craciun si revelion - cand erau frigurile alea mari - am pornit motorul (dacie pe carburatie) ... l-am stabilizat undeva pe la 800 RPM din soc ..... si m-am dat jos sa curat geamurile de zapada/gheata ... afara fiind intuneric, mi-a venit mie ideea sa aprind farurile sa vad pe unde ma invart in jurul masinii .... si cand am aprins farurile mi s-a oprit motorul
deci alternatorul a opus atat de multa rezistenta - incat saracul motor pe jumatate congelat nu a mai putut sa-l invarta
e aceeasi chestie ca si aerul conditionat folosit vara |
|
| Sus |
|
 |
_vrx_ Priceput
Data înscrierii: 17/Apr/2007 Mesaje: 551
|
Trimis: Lun Ian 14, 2008 4:00 pm Titlul subiectului: |
|
|
consumul este clar influentat numai ca nu se stie cu cat nu cred ca este atat de sesizabil .
mai demult cand eram pasionat de tuning am citit multe carti de specialitate , iar acolo se spunea ca pana si pompa de benzina afecteaza consumul (nu cea electrica), deci... _________________ no 92 |
|
| Sus |
|
 |
purebhp Priceput

Data înscrierii: 16/Feb/2007 Mesaje: 290 Locație: Constanta
|
Trimis: Lun Ian 14, 2008 7:30 pm Titlul subiectului: |
|
|
| CBI a scris: | | Este ceva adevar si in ce zici tu,dar nu cred ca alternatorul influenteaza considerabil motorul.Logic nu prea are cum sa 'traga' de fulie sa forteze motorul,pur si simplu nu mai produce curentul necesar.El oricum functioneaza mereu,chiar daca bateria e sau nu descarcata.Si la 35-40A/h cat produce unul bun(dotarea masinii),nici nu cred ca mai e nevoie. |
Cum am mai zis : alternatorul produce energie electrica "la cerere". Alternatorul in sarcina se invarte mai greu (opune o anumita rezistenta) decat atunci cand nu e in sarcina, proportional cu acea sarcina (adica cat i se cere). El nu "trage" de fulie ... ci incearca sa o tina pe loc, motorul "trage" de fulie. Cum au zis si alti colegi forumisti : cum iti explici ca, cureaua alternatorului scartaie cand apar consumatori sau ca turatia de ralanti (sau, in cazul sistemelor foarte puternice, orice turatie) a motorului scade atunci cand loveste bass-ul? |
|
| Sus |
|
 |
adi_0106 Priceput

Data înscrierii: 11/Sep/2006 Mesaje: 553 Locație: Iashington
|
Trimis: Lun Ian 14, 2008 9:57 pm Titlul subiectului: |
|
|
alternatorul opune rezistenta pt ca-i este marit curentul in prin bobina de excitatie, ceea ce duce la creerea unui camp magnetic mai puternic .... care la aceeasi turatie X sa produca o tensiune mai mare, implicit o putere mai mare
dar cum nimic nu merge perfect .... iar motorul nu poate sa stea chiar constant in functie de sarcina - pierde din turatie ...... lucru sesizat de computer (in cazul motoarelor cu injectie) care ii mareste "doza" de carburant - si de aici rezulta un consum mai mare |
|
| Sus |
|
 |
CBI Priceput
Data înscrierii: 07/Dec/2007 Mesaje: 502
|
Trimis: Lun Ian 14, 2008 11:36 pm Titlul subiectului: |
|
|
| Ok,nu m-am pus in dunga,nu am zis ca nu deloc.Sa zicem ca-l influenteaza,dar oare este de luat in considerare,merita deranjul,ca daca nu a facut nimeni un test ceva,ramanem doar cu impresii.Este posibil ca la ralanti sa scada tensiunea si sa se simta in sistemul de aprindere,oricum,eu nu fac referire la consum de sute de w spre kw. |
|
| Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum You can attach files in this forum You can download files in this forum
|
|