|
Autor |
Mesaj |
andrei006 Priceput
Data înscrierii: 05/Sep/2006 Mesaje: 338 Locație: bucuresti
|
Trimis: Mar Sep 05, 2006 10:00 pm Titlul subiectului: deep cycle |
|
|
m-am uitat pe forum si m-am cam orientat spre un aceasta baterie si vreau sa stiu si eu cateva lucruri despre ea:
1. merge pentru un sistem de aproximativ 800 rms ?
2. este pe stoc bateria ?
3. are garantie ceva ?
4. se inlocuieste pur si simplu bateria veche ? sau e alta "smecherie" ? |
|
Sus |
|
 |
o&g Audiofil

Data înscrierii: 12/Aug/2006 Mesaje: 2761 Locație: alba-iulia
|
Trimis: Mie Sep 06, 2006 11:02 am Titlul subiectului: |
|
|
cum naiba vrei ca o baterie de 35A sa tine 800W ???cu notorul pornit sa ridici tensiunea la 13V,ai maxim maxim 455W |
|
Sus |
|
 |
mihai Site Admin
Data înscrierii: 27/Iun/2006 Mesaje: 1952
|
Trimis: Mie Sep 06, 2006 11:48 am Titlul subiectului: |
|
|
o&g, cred ca esti pe langa de data asta. Arata-mi si mie cum ai facut tu calculele alea 12 x 35 = 455, nu?
bateriile se masoara in Ah (amperi ora) NU A (Amperi)
Ah este o marime care reprezinta curentul pe care il poate furniza o baterie timp de fix o ora. 35 Ah inseamna ca bateria respectiva poate furniza 35 de Amperi timp de o ora. Ea poate furniza si mult mai mult dar pentru o perioada mai scurta de timp sau mai putin pentru o perioada mai mare (depinde de consumatori).
Aici e vorba de baterie si atat, fara motor pornit, fara alternator etc.
Rolul bateriilor deep cycle in instalatiile car audio NU este de a furniza mai multa electricitate, bateriile NU produc electricitate, doar o inmagazineaza si pentru intervale scurte pot ajuta alternatorul dar cel mai important rol il au in situatiile in care muzica merge blana cu motorul oprit. In cazul asta curentul vine numai din baterie si aceasta se descarca... mai repede sau mai incet in functie de capacitate (Ah). Problema e ca o baterie obisnuita de masina se distruge dupa doar cateva cicluri descarcare / incarcare complete - ele nu sunt facute pentru asta ci doar pentru a furniza curentul necesar pornirii motorului.. O baterie deep cycle insa rezista la sute de descarcari complete.
Daca ai nevoie de mai mult curent pentru amplificatoare primul pas ar fi o baterie suplimentara pentru ca nu mergi non stop cu muzica / consum la maxim si bateria te-ar ajuta doar cand alternatorul nu mai face fata dar pentru rezolvarea cu adevarat a problemei solutia este instalarea unui alternator mai performant care sa furnizeze mai mult curent la o tensiune cat mai mare (14-15V).
Daca insa vrei sa poti tine sistemul audio blana fara motor (competitii SPL de exemplu), singura solutie este schimbarea bateriei cu una sau mai multe baterii de tip deep cycle. |
|
Sus |
|
 |
o&g Audiofil

Data înscrierii: 12/Aug/2006 Mesaje: 2761 Locație: alba-iulia
|
Trimis: Mie Sep 06, 2006 12:12 pm Titlul subiectului: |
|
|
mihai a scris: | cum ai facut tu calculele alea 12 x 35 = 455, nu?  |
pai daca ai o sursa de curent de 35A si o tensiune de 12V(13V) cati W(VoltAmperi) rezulta ?
al dracu profesori m-or invatat gresit...
bien...am intzeles si io cum e cu bateiile si Ah... si notatia Ah te duce cu gandu la Amperi/Ora...neatentia asta ... |
|
Sus |
|
 |
andrei006 Priceput
Data înscrierii: 05/Sep/2006 Mesaje: 338 Locație: bucuresti
|
Trimis: Mie Sep 06, 2006 1:12 pm Titlul subiectului: |
|
|
pai ... nu sunt eu mare expert ... dar totusi consumul bateriei nu-l fac watii putere.
cnsumul din cate stiu eu se face in felul urmator: puterea amplificatorului impartita la 12 ... in urma caruia ar rezulta:
amplif 1x600 rms@2ohm ... 50 amp
amplif 4x45 rms @4ohm ... 15 amp
head-unit sa zic 5 amp ... deci ... in mare cam 60 amp.
sincer n-am mai folosit pana acum baterii deep cycle. am pe masina o baterie normala (starter sau cum se numeste) de 55 ... care nu prea face fata.
m-am gandit sa o schimb cu una deep cycle ... care din cate am inteles are alt "sistem" de functionare.
problema e ca nu stiu dac aia 35A dintr-o baterie deep cycle sunt suficienti. urmatoarea din lista voastra are 44A ... dar si pretul e mult mai mare.
ps: sa-mi raspunda si mie cineva macar pe prv daca gasesc pe stoc sau trebuie sa astept pana vine ... |
|
Sus |
|
 |
mihai Site Admin
Data înscrierii: 27/Iun/2006 Mesaje: 1952
|
Trimis: Mie Sep 06, 2006 2:11 pm Titlul subiectului: |
|
|
spune-ne intai in ce consta problema ta...
de ce zici ca "bateria nu face fata" ?
care sunt simptomele?
o baterie deep cycle are acelasi principiu de functionare cu o baterie obisnuita numai ca datorita constructiei speciale rezista la mult mai multe cicluri de incarcare / descarcare si poate furniza curentul inmagazinat pentru instalatia audio atunci cand alternatorul nu face fata sau motorul este oprit.
spune-ne care e problema ta, cum se manifesta... |
|
Sus |
|
 |
andrei006 Priceput
Data înscrierii: 05/Sep/2006 Mesaje: 338 Locație: bucuresti
|
Trimis: Mie Sep 06, 2006 3:00 pm Titlul subiectului: |
|
|
problema ... ca sa-i zic asa ...
tensiunea scade dramatic ... la volum mare ... scade chiar sub 12 V (afisajul atat pe statie cat si pe condensator).
wooferul pe care il am are nevoie de destul de multa putere (kicker solo-baric 10")
de asemenea la volum mare palpaie toate luminile prin bord ... |
|
Sus |
|
 |
mihai Site Admin
Data înscrierii: 27/Iun/2006 Mesaje: 1952
|
Trimis: Mie Sep 06, 2006 3:39 pm Titlul subiectului: |
|
|
asta cu motorul pornit banuiesc, nu?
Daca se intampla cu motorul oprit e normal...
Ce condensator ai (marca, model)? Primul pas ar fi sa pui un condensator mai mare... mult mai mare... Daca ai variatii de tensiune pe ritmul muzicii numai un condensator te rezolva.
Condensatoarele nu trebuie masurate dupa capacitatea scrisa pe ele..
Un condensator de firma pe care scrie 0,5F e mai bun decat unul noname pe care scrie 1F etc... pretul conteaza.
Condensatorul insa ajuta numai la stabilizarea tensiunii. Daca insa consumul e prea mare si depaseste capacitatea alternatorului si/sau a bateriei trebuie luate masuri:
1. daca asculti des si pentru perioade mai lungi de timp la puterea maxima iti trebuie in primul rand un alternator mai performant si eventual o baterie suplimentara preferabil deep cycle.
2. daca insa asculti rar la volum maxim, o baterie suplimentara deep cycle e probabil suficienta.
3. daca vrei sa asculti des la volum maxim cu motorul oprit iti trebuie mai multe baterii deep cycle...
In toate cazurile insa iti trebuie un condensator mai mare! Numai cu condensatoare poti scapa de variatiile de tensiune. |
|
Sus |
|
 |
andrei006 Priceput
Data înscrierii: 05/Sep/2006 Mesaje: 338 Locație: bucuresti
|
Trimis: Mie Sep 06, 2006 3:53 pm Titlul subiectului: |
|
|
condensatorul e no-name ... mai exact alfatech de 1F. probabil va fi schimbat intr-un viitor apropiat cu unul de 5F stinger.
dar pana la condensator trebuie schimbata bateria. peste tot unde am intrebat ... mi s-a spus ca bateriile deep cycle sunt mult mai bune decat 100 de condensatori. daca nu ma insel chiar pe bateriile Kynetick (sau cum se scrie) e scrie "mai buna decat 100 de condensatoare de 1F".
alternatorul masinii este de 100 ... masina fiind pe benzina 1.6i.
eu vroiam si sa iau o baterie normala (72ah) varta ... care e la jumatate din pretul deep cycle-ului ... dar toata lumea zice ca nu e aceeasi chestie.
partea cu bateria suplimentara iese din discutie, iar cea cu schimbarea alternatorului la fel.
caut pur si simplu o baterie care sa-mi acopere "problema", ea aparand bineinteles cu motorul pornit.
vreau sa ajung sa am si eu 13-14v cu volumul spre maxim |
|
Sus |
|
 |
andrei006 Priceput
Data înscrierii: 05/Sep/2006 Mesaje: 338 Locație: bucuresti
|
Trimis: Mie Sep 06, 2006 4:26 pm Titlul subiectului: |
|
|
in sfarsit am inteles si eu care e treaba cu deep cycle-ul.
faceam prost diferenta intre Ah si Amp.
bateria mea de pe masina are 55Amp, deep cycle-u respectiv are 35 AH si respectiv 480 Amp ... asta din ce am vazut.
cred ca 99% vin zilele astea sa-l iau ... dar vreau sa stiu cum facem ... in cat timp pot sa-l "ridic" ? eu sunt din bucuresti si pot sa vin personal dupa produs. |
|
Sus |
|
 |
mihai Site Admin
Data înscrierii: 27/Iun/2006 Mesaje: 1952
|
Trimis: Mie Sep 06, 2006 4:29 pm Titlul subiectului: |
|
|
Schimbarea bateriei ma tem ca nu te va ajuta decat daca asculti rar la volum maxim... bateria nu produce curent, doar inmagazineaza.
Condensatorul Alfatech 1 e OK dar unui de 5F Stinger cu siguranta e mult mai bun si vei observa inbunatatiri considerabile.
Daca renunti la bateria normala de 72Ah si o inlocuiesti cu una deep cycle de 35Ah risti sa nu mai pleci la iarna de pe loc... Bateriile deep cycle de fapt pot da un curent mai slab decat o baterie normala de aceiasi putere!
Bateriile normale sunt facute pentru a da curent foarte mare pentru un timp foarte scurt (sa porneasca motorul) iar bateriile deep cycle sunt facute pentru a rezista la mai multe cicluri descarcare / incarcare.
Recomandarea mea este sa pui condensatorul de care vorbeai si sa pui o baterie deep cycle fara a renunta la cea a masinii. |
|
Sus |
|
 |
andrei006 Priceput
Data înscrierii: 05/Sep/2006 Mesaje: 338 Locație: bucuresti
|
Trimis: Mie Sep 06, 2006 4:42 pm Titlul subiectului: |
|
|
oricum bateria o cumpar ... sa vad cum e cu imbunatatirile.
ps: bateria mea are 35 nu 72 amp |
|
Sus |
|
 |
mihai Site Admin
Data înscrierii: 27/Iun/2006 Mesaje: 1952
|
Trimis: Mie Sep 06, 2006 4:51 pm Titlul subiectului: |
|
|
nu e nevoie sa vii nicaieri. Trimite comanda prin formularul de pe site sau prin email si ti-o aducem noi oriunde in Bucuresti la ce ora preferi.
Si neaparat sa ne zici si noua dupa ce o incarci/instalezi cum sta treaba... |
|
Sus |
|
 |
andrei006 Priceput
Data înscrierii: 05/Sep/2006 Mesaje: 338 Locație: bucuresti
|
Trimis: Mie Sep 06, 2006 4:54 pm Titlul subiectului: |
|
|
inca o intrebare: ce garantie are ? se face proba ... ? am inteles ca trebuie sa aive minim 12V la conectare ...
ps: acum am vazut ca cei de la kinetik recomanda pentru 800 W rms o baterie de 20 AH ) |
|
Sus |
|
 |
mihai Site Admin
Data înscrierii: 27/Iun/2006 Mesaje: 1952
|
Trimis: Mie Sep 06, 2006 5:27 pm Titlul subiectului: |
|
|
Unde ai vazut pe site-ul lor asta?
Acum m-am dus si eu pe site-ul lor, am gasit un "calculator" de puteri si uite ce imi zice:
Daca vreau sa inlocuiesc bateria existenta si am 800W RMS, imi trebuie o baterie HC1400 (60Ah) pe care s-o pun in locul celei vechi si inca o HC800 (36Ah) langa amplificator, adica in portbagaj.
Daca zic ca nu vreau sa inlocuiesc bateria originala, imi recomanda doar o HC800 (36Ah) langa amplificator (asa cum ziceam si eu).
Calculatorul asta e aici http://www.kinetikaudio.com/calc.asp
Tu vrei sa renunti la bateria originala si sa pui una deep cycle de 35 Ah. Sa ne zici si noua la iarna daca a fost bine sau nu... Poate exagereaza astia ca sa vanda mai multe  |
|
Sus |
|
 |
|